AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
523

Skrapande I Min 525a

Shady
har ett irriterande problem med min 525a

när jag ligger och kör efter landsväg är att lungt men när jag ska svänga med bilen med en växel i så låter det som f*n från bilen precis som att något skaver mot någonstans...det skrapar och låter som s*tan

men när jag svänger utan att ha en växel i så låter det ingenting..

någon som har haft samma problem eller vet vad det kan vara?
Shady
nån?
Shady
ingen som haft samma problem
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Diffen??? (vild gissning)

men jag hade visat upp den för verkstad, det låter som om det kan skada ngt dyrt...

hoppas på ett billigt fel...

// Mugge

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Shady
några mer förslag?
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
det kan inte vara så att stödlagret till kardanen är helt slut då? Så att den slår i "ramen" till stödlagret (där det en gång fanns gummi imellan)
Shady
det låter mycket möjligt...det låter som att ljudet kommer från kardarnen..

hur mycket kan det tänkas kosta hos bmw med delar och allt?
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
ingen aning..men ett stödlager kostar 500,-. Har du tillgång till en lyft så är det inga problem att byta det själv. Håll bara reda på hur bultarna till hardyskivan sitter.
Shady
okey det låter inte så farligt...

får ta och be dom på verkstan kolla det..

är det någon annan som har mer förslag på saker jag kan be dom kolla?
Kan det vara så enkelt att däcken tar i skärmkanten? Annars har jag ett metalliskt skavande ljud på min 525:a som kommer från att avgassystemet går emot chassit någonstans. Ska byta!
Shady
nja jag har kollat runt däcken och det verkar inte ta någonstans och jag har bara ljudet när jag har i en växel och svänger svänger jag med kopplingen i eller utan växel är det knäpptyst
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Låter som det skulle kunna vara något med kraftöverföringen o göra. Hur mår förresten bakaxeln? Kollat oljan o så där? Nybytt olja? Kolla även drivaxlarna, kolla skyddsdamaskerna på drivaxlarna så de inte släpper in en massa skit.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Om du har 25% diffbroms i din bakaxel är det säkert den som låter. Ett oljebyte i axeln till Castrols olja brukar göra susen!

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Shady
JL: oljan i kardarn du menar?

vad kostar oljan till den..är det inte så farligt dyrt så är det ju värt att prova förän man börjar lämna in bilen

fast det låter nästan som något allvarligare för man känner i hela bilen ibland när det skaver till ordentligt
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Ja, jag menar oljan i kardanen/bakaxeln. Kostar ca 170 kr/litern på BMW, går åt 1.7 liter till din 525i.

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Shady
tackar tackar J.L för svaret ska fara imorgon och köpa olja

förresten en polare snackade för länge sen om någon liten flaska man kunda köpa och hälla in in kardarnen så skulle det bli knäpptyst om den lät illa (hade det på min gamla mb300d) och köpte en sån flaska och det blev knäpptyst nån som vet vad jag pratar om...var rätt dyr kommer jag ihåg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.