|
|
|
|---|---|
lazzex |
Kolvar till en 528i 83:a? Tänkte helrenovera en motor till vintern och trimma den en aning. tips var man kan få tag på nya kolvar? Kanske passar det från någon annan bil,billigast möjligt alla tips är välkommna. |
|
prova med autoexperten. www.autoexperten.se De brukar vara ganska billiga på saker. Jag handlar alltid där, och delarna fungerar utmärkt. MVH: Johan Beat My Wagon |
|
Paap Reeder |
Hej lazzek! ...tror att jag har en 528 -87 som är totalrenoverad och som gått mycket litet typ kanske några hundera mil efter renov. Jag köpte den för att ta toppen av den. Resten behöver jag inte. Toppen var körd - kanske bara startad - men men under locket var det nyrent. Är Du intresserad kan jag vända på den och lyfta magen samt kanske kolla 3:ans vevlager. Är den ny talar vi om en tusing. MVH /// Paap R |
lazzex |
Tack för tipset! Ska höra med Autoexperten. Paap, vet du hur mycket som är bytt på motorn? Knappast nya kolvar eller? kolvringar,Lager? Annars verkar priset ok. Mvh/Lazzex |
| Om du inte slår till på paaps renoverade underdel, varför inte isf sattsa på en 3,5l bottenstock? | |
Paap Reeder |
Hej lazzex! Har som sagt bara lyft toppen. Sitter bl a en ny kedja samt kedjlelåda samt att cyl ser mycket fina ut gör att jag tror att det mesta är nytt. Är Du seriöst intresserad kan jag vända på den och lyfta tråget samt komma med en ny rapport. MVH /// Paap R |
lazzex |
Kanske inte dumt att satsa på en 3,5l när man ändå håller på. Måste tänka lite på det, tack så länge ändå paap Mvh/laxxez |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.