AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.200

M3 13,80s 402m

Sida 1 av 2
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Vad gör era på?

Testade min i helgen, tycker att det är ganska bra siffror?

Mmmmm Som i Marabou, eller var det M-Power???
star
Var inte så pjåkigt! Men du hade lite mer fäste än vad jag hade å :) Slog varvstoppen i på 3:an eller växlade du till 4:an??

Mvh Richard
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Nja, jag växla till 4 varje gång! men det var ju synd att fästet kom på slutet! skulle ha värmt mer i början! men vi har frågat några och dom anser att man inte ska behöva växla till 4 på 402, utan man ska lätt ta den på 3 utan varvstopp.. tror att banan var för lång. det var fler som sa så på träffen. men snabbaste M-bilen är inte så dumt! har gjort något åt din?

Mmmmm Som i Marabou, eller var det M-Power???
13,5 borde nås med optimala förhållanden, eller under 13,5 med sjysst mappning och höjt varvsstopp.
WhiteBeemer; Är din M3:a helt original? I sånt fall tycker jag att det låter som en bra tid!

Gustav; Går det att köra så lågt som 13,5 med en 3.0:a? Det låter ju väldigt lovande i så fall... :)

Jens
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Whitebeamer:

Va de dig jag försökte få med på lite bus på söndagen mot Ockelbo?

jimpa
(jag hade inga val än att lägga i 4:an varje race förresten, kanske hade ngt att göra med att man spann bort sig varenda gång förstås)
Oops, trodde det var en 3,2, sorry.
star
Whitebeemer:
Nä skulle vara kul och prova med riktiga däck... För varvstoppen han ju slå innan mål så slutfarten låg väll kring 170
Skulle du ha olja, har oljan i sandviken så det är bara å hojta till

AlpinaJimpa:
Var nog mig det om det var en vit m3:a ;) Var dock lite för mycket trafik för och leka... :/

mvh Richard
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Alpina Jimpa: Nej jag tänkte när vi körde mot varandra på träffen, jäkla orr i din maskin!

Star: hehe, trodde det var han med cabben, men det är ju du gubben. jo olja måste jag byta, är ledig imorgon och på fredag... jag ringer!

MrMars....: jo den är helt original, ok, bytt luftfilter (inge mer hästar för det) och annan slutburk (rostfritt)
Whitebeemer
Grattis till tiden.

Körde på tullinge i år och kom trea i klassen men en orginal m3 3,2l cab. 13,755 S /165,85.

Hadde noll grepp i starten men när det väll slutade spinna så greppade det fint men man hadde inte räknat med att få nått specielt fäste med 225/40-18".

Jag provade att gå i mål på 3:an och 4:an, snabbast gick det med 4:an i mål.

Länk

Agge
MNS_M3:

Hur fort kommer du upp i med 3:e växeln?
Bara nyfiken, då det verkar som att många M3:or
kommer upp i högre hastigheter på vissa växlar än min.

Grattis för tiden förresten. 13.75 är väldigt bra för en cab.

MVH
//Agge

Min bil: Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ja, d kanske va lite för tjockt, hade dock jävligt kul med ett par MCs. Ena killen trodde nog att han hade tappat kedjan när jag fick upp trycket på tvåan..:)

jimpa
Be
26
Bergström
M3 coupé -94
Det är ingen omöjlighet att åka 13,5.. Ja har själv lyckas åka 402 på 13,74 med en orginal M3 3,0

Ride in style
Agge

Jag måste kolla det i morn =)
M3:orna med höjt varstopp går ju i mål lätt på 3:an å vinner en hel del tid på det.
Jag e jätte nöjd med tiden. jag tyckte tiden va jäkligt bra och sen när man kollar i bilsport och ser att cupen bilsport testade får nått år sedan körde på 13,85 gör ju inte saken sämmre.

//Martin

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Alpinajimpa, jag möte (vit E30 Touring) er när ni var på väg mot Ockelbo, det såg ut som det gick en eller två kilometer över lagligt fart gräns! :-)

Mvh Abbe
Länk
Agge.
Provade i dag och kom upp i 165 på 3:an.
Jag tror inte det skiljer nått i hastighet mellan våra, möjligt vis så kan mätarna visa lite olika.

//Martin

Länk

Agge
MNS_M3:

Ok, min kommer upp till 140 på 3:an, vid 7600 rpm.
Kan mätaren verkligen visa 25 km fel?
Något konstigt är det tror jag iaf.

MVH
//Agge

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Agge; 140 låter lågt, skall testa imorgon.
Agge
Låter lite väl lågt, men vist kan mätaren visa fel men inte så mycket om du nu inte har typ 18" hjul med fel rullomkrets.
Annars så har jag inte den blekaste...

Länk

Agge
MNS_M3:

Hur kollar man om man har fel rullomkrets på hjulen?

Sani:

Perfekt!
Fast jag tror att du kommer att få liknande siffror som Mns_M3.

MVH
//Agge

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.