AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
773

ngn som monterat rieger kjolar?

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
funderat på att köpa reigerkjolar.
dessa skall limmas på har jag förstått....
asso e det ngn svårighet?
brukar det bli bra?
hur snabbt fäster det? asso hur skall man göra för att sätta press på kjolarna? elle rlimmat torkar så snabbt så man kan hålla dem ett antal minuter så de fastnar och sen låta dem torka.
ingen här ifrån malmö som e bra på sånna här saker
Jag hoppas att du är medveten om att rieger har den sämsta passformen man kan leta efter... så det är inte bara att limma dit.... eller jag ska väl säga att det brukar inte vara det i alla fall.

S 328 R: Vad baserar du att rieger har den sämsta passformen man kan hitta på?? Jag tycker att förutom bmw orginal verkar Riegers egna prylar vara väldigt bra. Inte någon skräp kopia av rieger då utan Rieger.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Lo
12
Loggan909
E30 325 tic -87
Jag köpte rieger gts sidokjolar till min e30...orginal delar alså...och kan hålla med om att passformen e skit,så du får nog räkna med att slipa och spackla en hel del innan pass formen blir bra...sen följer det ju med en skena som du popnitar fast i tröskeln och fäster kjolarna mot...jag bytte den mot ett vinkel järn som har lite längre "utstick" för att få större fäst yta...
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hmmm. jag hade själv innan uppfattningen om att reiger skulle passa bra.
vad finns det för märken som har bra passform?
finns ju ej så många som har styling till e34or..
Vertical mind
stimpenbmw2:
Ta en titt på Seidl Tunings bitar på Länk. Snygga, diskreta kjolar och front.

V8 Power

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Vertical mind,

Seidl = diskret??? Driver du med oss?

Länk

Länk

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
wendtan: Som Loggan 909 skriver.... det är kass passform... Om man vill att det ska passa direkt om man säger så, så måste man gå på dom dyrare märkena så som AC Schnitzer, Hamann osv.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Lo
12
Loggan909
E30 325 tic -87
tror säkert att rieger har bra passform till dom nyare modellerna,men styling till e30 kom ju ganska tidigt och jag tror inte kraven var lika hårda då på bra passform,finish mm....man får nog räkna med och modda en del...iallafall till dom äldre bilarna
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
har seidl bra passform?
Lo
12
Loggan909
E30 325 tic -87
har ingen erfarenhet av seidl men jag köpte en Lumna front och den hade betydligt bättre passform och yt finish än va rieger grejjerna hade.
Vertical mind
nofx16:
Jämfört med Rieger, ja. Dock högst personlig uppfattning, Seidl;s bakkjol är en aning för "stylad" så där kommer det nog att bli Rieger för min del.

Den där vingen håller jag med om är lång ifrån diskret däremot! =)

V8 Power

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Vertical mind,

Självklart beror det sig på vad man jämför mot :)

Personligen jämförde jag med Original... ;-)))
Ba
27
Bagarillo
635 csi
316 i
Nu handlade den här tråden om montering av kjolar....... stylingfirmor har en typ av sugproppstvingar men det går med silvertejp också.
För att haka på den andra diskussionen så har jag antagligen haft jätte tur med mina reiger grejer för dom sitter som en räkmacka!!!
Ajaj, se upp med silvertejp dock.. Jag har iofs bara erfarenhet ab trä och gummi (tejpa kablar :), men om effekten blir den samma på plast (lack), kan du räkna med att den "äter" sig fast och lämnar otrevliga spår efter sig om den får sitta några timmar... Går väl iofs att ta bort med olika medel, men då riskerar man ju att sabba lacken i samma veva... tyvärr..

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.