|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har skinnklädsel i bilen som är väldigt ljus till färgen, nästan vitt. skinnet har börjat bli lite nött på vissa ställen och det finns en och annan "repa" i skinnet som inte försvinner. Jag köpte klädseln begagnat så jag vet inte hur det varit skött sedan innan men jag har tvättat den ett antal ggr med olika produkter (inkl BMW:s egna serie) och det har blivit mkt bättre, men jag är inte helt nöjd. Jag har letat lite i forumet och så på andra trådar och där har man kommit med tipset att prova skokräm, men eftersom jag nästan har vitt skinn så funkar det ju inte riktigt. Jag hörde också om ngt medel som innehåller färgpigment som man kunde använda för att färga om skinnet. Nu underar jag om det är ngn som vet ngt mer om detta medel och man isf har prövat det? Också tacksam på tips om var jag kan tänkas kunna få tag på detta medel. "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland | |
|
Kolla på Länk De beskriver tillvägagångssättet och länkar till tillverkaren av medlen (Leatherique) . På tillverkarens hemsida har de en massa bilder på klädslar (skriver man så?) som de färgar om helt. Finns säkert att få tag på även i sverige. //Magnus |
|
|
Tack, ska kika.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Hej, Efter att prövat i stort sett alla möjliga medel på marknaden för att fixa min slitna och torra skinnklädsel i cabben (kardinalröd) har jag hittat två metoder som fungerat för mig. För att rengöra och mjuka upp använder jag två produkter från Länk - Rejuvinator oil - Prestine Clean För att återfärga slitna delar och fixa mindre revor använder jag SCUFF Master från: Länk När du beställer SCUFF Master kan du ange bilmärke och läderfärg. I mitt fall var matchningen perfekt, med det medföljer olika pigment så man kan testa sig fram till rätt nyans. DanJo |
|
|
Tack! ska kolla upp det... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Någon som provat denna Länk eller som kan tipsa om något annat medel från nuförtiden som funkar för att kompletteringsfärga svart skinnstol och givetvis inte färgar av sig efteråt. /Patrik, med nya beg skinn-stolar i touringen /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.