|
|
|
|---|---|
320-325 |
Jag bara undrar om det är någon som har kört mot dessa bilar 0-402m T5r T4 Vr6 Saab aero nya 9.3 med en 325a´´ e30 orginal i såna fall så kan du dela med dej av några erfarenheter om hur det gick. jag sjaälv har kört mot dessa bilar både rödljus rejs och 0-402 m och nu veta om min bil går som den ska ... typ kul att jämnföra lite..med andra |
|
Har haft en Vr6:an innan jag köpte min 325:a. vr6:an hade visserligen chip, filter och avgas bytt. Golfen var snabbare. Ialla fall upp till 120 km/h. Farsan har en T4:a. Den är snabbare än min 325:a. På alla distanser. Utom just som första metrarna. T4:an gör 0-160 km/h på 16.5 sek. Det gör inte 325:an. Har kört mot diverse 9-3 aeros. Ungefär samma resultat som mot farsans T4:a. Men det hänger mycket på förarna när det är så här pass jämna bilar. Man kan lätt dra både T4:a och 9-3 aero med en 325:an ifall motståndaren inte får en bra start och man själv får en kanon-start. (inget babbel om känsla, kvalité och väghållning. Rakt-fram-rejs var det som gällde i frågan) |
|
| Bmw W: frågan gällde nog en e30.. en orginal 325 E30 hänger icke på en vr6 iaf, inte de andra bilarna heller.. | |
|
Körde ut på motorvägen bakom en VR6:a, vi drog för fulla muggar båda två och det gick jämt. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
320-325 |
ja det är så att jag dragit ifrån dom här bilarna men det var precis kanske max en bil längd skillnad när jag körde mot VR6 an och T4 till min fördel då, men jag upplevde att det var tvärtom dom tog mej i starten men sen så tog jag både T4 och Vr6 an när jag la i 3 samt putta i 4 an.. det är inget skryt vi drog mot varandra flertal gånger med samma resultat Vr6 an var även chippad. men det undrar jag hmm. T4 ägaren sa till mej att min 325a gick väldigt bra för att vara en 325a´´ och det tycker jag är skumt min borde ju nästan gå sämre än en RIKTIG 325a´´ eftersom jag har en massa 320 grejer på inte så konstigt eftersom jag har bytt motor tog motorn från en 525 90´´och satte i i en 320 89´´ så jag använde mej av 320 svänghjul 320 växellåda 320bakaxel samt320 avgassystem som nog inte gör någon större effekt ökning snarare tvärtom föresten så kör jag på 320 styrenheten även chippet är från 320i så det är lite konstigt.. så en riktig 325a´´ borde oxå dra ifån dessa bilar ja ja hoppas det är mer som svarar som har en 325 a´´ och kör ifrån dessa bilar .. |
320-325 |
jag pratar om m20 motorn b25 alltså 12 ventilaren e30 karossen |
320-325 |
(P3) säg mej varför tror du inte det att en 325a skulle ha en chans mot dessa bilar du verkar vara väldigt självsäker på ditt svar ? jag har själv kört med min bil med ovanstående resultat. en vr6 a orginal 2,8l har väl 175hk eller nåt och väger mer än 325á´ typ 130 kg mer och så har den helt annan utväxling typ 120på tvåan så det finns allt stora chanser tycker jag men ... |
320-325 |
kan tilläggas att jag kör på orginal bmw fälgar med torra blankslitna bakdäck så det spinner duktigt i starterna och det är INGEN överdrift |
Andie_83 |
Jag drar en VR6:a med öppet filter och sportblås. Min bil är förvisso trimmad, men så ligger det till i alla fall. Har mött många, och det har aldrig varit problem förr. MVH //Andy |
|
320 bakaxel och 325 motor borde ge bättre acceleration än en original 325. Det kan vara en förklaring. |
|
320-325 |
hmm kanske det ... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.