|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en E38-96 med steptronic-låda. Imellanåt när jag te.x kör frm till ett stopp,stannar helt och sedan drar iväg igen så varvar motorn mer än vad den ska ungefär samma som händer om man startar i tvåans växel med en manuellt växlad bil. Är det någon som råkat ut för detta? Vad är problemet? Jag har hört att det finns ett filter i växellådan som bmw bör byta(någon typ av ventilation mellan motor och växellåda). Är det någon som känner till detta?? tacksam för svar PatrikA | |
|
Hej Det fel du beskriver kan ha med att antingen så går vinterkörnings programet i lite sporadiskt. Eller så kanske varvtalsgivaren på utgående axel inte fungerar som den ska. Enklast är att köra bilen till en BMW verkstad och göra en felminnes avläsning det brukar ge resultat om det är programfel eller elfel. Kostar ca 250 kr. 12-Pack |
|
| Tack Signalaren. Det ska jag göra. Jag kan också berätta att detta uppträder ibland när jag bromsar ner bilen men inte stannar helt utan drar iväg igen ganska snabbt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.