AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
461

Byta färddator?

Tjena.
Går det att montera in lilla eller stora färdatorn rätt in i en bil som bara har checkkontroll, eller måste man köpa en massa kablar?
Si
765
Simon01
120dM -08
du får ju ingen nytta av datorns funktioner om du inte monterar in givare som går till de olika funktionerna, tex. tempgivare
Vilka givare är det som ska monteras? Vart köper man dom?
Si
765
Simon01
120dM -08
jag vet inte exakt vilka funktioner som finns på stora datorn, men jag har för mig att det finns bla. milsförbrukning osv. det är nog lite klurigt att eftermontera.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Mattemattsson: D finns bara en färddator och d är den stora. Den sk. "lilla datorn" är bara Checkkontroll. Den stora har massor av finnesér som bla. förbrukning, range, timer mm mm.

Men d går ej att montera in den stora datorn om du inte har d dubbla snabbkontakterna bakom panelen. Detta är väldigt ovanligt påbilar med checkkontrollen. Checkkontrollen ansluts bara med en snabbkontakt men den stor kräver två. Och har du ej dessa två så kommer d att kosta multum att få alla givare och dyligt installerat. Med andra ord billigare att köpa en annan bil som har den datorn.

Detta har varit uppe innan så prova att söka på tidigare inlägg...

Mvh Jimmy

Länk
Men det finns ju en liten dator också, där man bara kan se checkkontrollet och utetemperatur, lr?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.