AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.398

Bra "bmwverkstad" i Västra Götaland?

Har varit på ett mindre trevligt besök hos min lokala verkstad, Mekonomen i Vänersborg. Jag hade ett par saker att fixa som jag fick anmärkning på vid senaste servicen.

Vi hissade upp bilen för att kolla bromsrör, ingen snygg syn alls. Sedan såg vi att motorn läcker ganska ordentligt med olja, han trodde att det var packboxen i framkant på motorn där vevaxeln kommer ut. Utöver detta ska ventilkåpspackningen, en kylslang och bromsbelägg bak bytas. Någon som vet vad dessa saker kostar?

Jag behöver alltså en bmwkunnig verkstad runt Vänersborg, Trollhättan eller Uddevalla. Jag kan även tänka mig att åka några mil bara verkstaden är bra

Någon som har några tips.?

mvh
Berg - Länk
Roy och Rogers Mack kanske ! ;-)

Skulle väl vara det då. :-)

mvh
Berg - Här är bumsen:Länk
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Tjena Berg
Jag har tre verkstäder här i Götet som jag brukar använda. Kanske för långt ifrån för dig, men jag tänkte att jag skriver ändå.

Wölkes i Högsbo ind.område - Något dyra, men otroligt duktiga och serviceinriktade.Man borde göra studiebesök i deras verkstad, man kan fanimej ha picknick på deras golv. Auktoriserade på BMW, Porsche & Rover.Bernt Wölke som äger stället vr servicechef på Porsche innan han träffade en svenska.

Göteborgs Bilservice i Partille (Järnringens ind.omr). Kanon kille, gammal meckare från BMW. Duktig och bra priser.

Hedbergs Bilservice (Lindholmen) - En gammal räv. Sån som kan lägga örat på avgaspipen och höra vilket stift som är dåligt :-).
Han är mycket duktig och bra priser, men han har ont om tid.Det säger väl en del att han är aukt på Jagga och andra eng.bilar.

Ha det gött
Jonas

Live to ride
Aldric
Inges Bil i Alingsås, dyra men verkar kunna sina saker. Dessutom är dom trevliga.

Asplunds i Borås, vet inte om dom meckar BMW fortfarande men gör dom det kan jag verkligen rekommendera dom.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
För att svara på Aldrics utsvävning om Asplunds så kan jag hälsa att Asplunds fortfarande meckar och kan BMW utmärkt. Var där igår senast. Priserna på BMW-prylar verkar även ha gått ner hos dem sedan de blev av med försäljningen.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.