AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
283

M3 faller?

NOLL7NOLL
En M3 idag på börsen för 115 000. Kanske inte en fräschaste i första anblick men värdet på dessa M3:or ser ut att ha ramlat ner till riktigt låga summor. Faller försäkringen bara lite så kan man köpa en som "leksak".

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Försäkringspremierna på M3e36 och M5e34 steg överlag i år.

/Wille
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror inte du ska räkna med att försäkringen faller, snarare ökar med allt fler unga förare (som får råd att köpa).

Länk
Länk
NOLL7NOLL
låt mig hoppas :)

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Så extremt billigt är det ju inte för nästan 10 år gamla bilar,
antar att det är en 1993 som kostar 115.000...

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror inte särskilt många bryr sig om det är en 93 eller 95:a när det är köpdags. Skick och skötsel är mer avgörande, liksom miltal.
Sen att det är en 10 år gammal bil spelar väl mindre roll, frågan är vad du får för pengarna. Man kanske kan få en 323-97 med 5' mil på mätarn, superfin med mycket utrustning kanske? För vissa är valet svårt, andra inte. Beror liksom på vad man prioriterar. Anser jag...

Länk
Länk
Så extremt dyrt är det ju inte heller.
Det är ju trots allt en M3.
Kolla vad en Porsche 964 C2 från -93 kostar begagnad idag, det dubbla ungefär. Deras nypris låg ju i närheten av varandra...

/Wille
mi
88
millan
E46 Touring -03
och så tar (ej på gokartbana) M3an porschen + att den är mer praktisk...

Bilen som kostar 115 är fräsch.
//M
mi
88
millan
E46 Touring -03
Det finns även en fräsch för 109,5

//M
Tyvärr så tror jag många inte är så intresserade av M3:an E36 längre då de enligt mig är dussinvara..

Köper heldre en M3 E30 för 100 000:- och de lär inte minska i pris tror jag..

/Jimmy
Länk
BMW735IA; M3 E36 är ju relativt vanlig och kommer därför säkert fortsätta sjunka på begmarknaden. Om några år däremot när det finns betydligt färre exemplar i bra skick, så tror jag att just dessa kommer värderas högt. Ungefär som en E30 M3 i bra skick värderas idag.

Jag tror alltså på en fortsatt sjunkande prisnivå de närmaste åren med en vändning uppåt om några år.

Jens
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena.

Jag har min m3 -93 ute på annons nu. Jag begär 119500:- för den och jag måste säga att intresset är ganska svalt. Så visst har m3 e36 rasat i pris, jag köpte min förra våren för 139 000:- hos en handlare och det var ett ganska normalt pris då. Jag har sedan kostat på bilen över 40 000:-.

Anledningen till att jag säljer nu är att jag ska börja plugga till hösten. Jag har iaf tänkt som så att jag sänker inte priset mer nu utan väntar och ser om en seriös köpare dyker upp, då kanske jag kan diskutera priset en aning med denne.

Skulle jag däremot inte få den såld nu så kommer jag att försöka behålla den. Känns ganska fel att slumpa iväg en bil som man är helnöjd med.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
jo
23
johnez
320iC -93
JN på vad har du lagt ner 40.000 ? reparationer ska man inte räkna med att få något för den dagen man säljer...
Men det kanske är andra saker som fälgar och dylikt?

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
johnez:

Jag räknar inte heller med att få ngt för de reparationer/ slitdelsbyten jag gjort. Vad jag menar är att det känns surt att behöva sälja en fin bil som kostat mig ca 180k totalt för typ 100k efter bara drygt ett år.

Jag begär nu 119500:- för den vilket är 19500:- mindre än jag gav för den i april förra året och vad beträffar de dryga 40k jag kostat på bilen så har jag absolut inte räknat in dem i prissättningen på bilen, tycker däremot att det kanske borde göra den ngt mera lättsåld då den antagligen inte kommer kosta speciellt mkt i reparationer/slitdelar den närmaste tiden.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.