|
|
|
|---|---|
|
Är det ngn som vet vad det är för typ av bakaxel som sitter på 328-e36(tex -96), dvs är det ngn form av bromsdiff, elektrisk spärr.. när jag senast hade bilen upplyft och snurrade på det ena hjulet så stod det andra helt still men om jag snurrade på kardanen så snurrade båda hjulen åt samma håll. På vanliga diffar är det väl så att om man snurrar på den ena hjulet så snurrar det andra åt motsatt håll och på bromsade diffar(som tex min B6 3,5-89 med 25%-spärr) så snurrar det andra hjulet åt samma håll som det man snurrar på. Det är därför jag blev så konfunderad när jag provade på min(ganska nyinförskaffade) 328-96. Hoppas ngn kan ge mig ett bra svar! Mvh Micke t/ 328-96 B6 3,5-89 | |
|
Det är ingen diffbroms standard vet jag. Jag har hört det hör om "snurrrar i motsatt riktning" förut, men ska erkänna att jag inte hajar varför det skulle göra det! Det får någon gärna förklara nån gång. Hur som helst så gör det inte det på min heller, mao snurrar man på det ena så står det andra still. Ha det :) Mvh Anders S. |
|
| Diffbroms var extrautrustning, gick dock inte att få tillsammans med ASC. När ni snurrar på hjulet, har ni då växeln urlagd? För då kan kardanen börja snurra istället för det andra hjulet. | |
|
Japp, växeln urlagd. Jag kollade aldrig om kardanen började rotera istället för det andra hjulet, ska kolla det. Jag har dessutom ASC. Mvh Micke t/ 328-96 B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.