|
|
|
|---|---|
|
Kan jag använda metoden som beskrivs i mekartips på min BMW 323i -96 för att nollställa serviceindikatorn? ( står att det gäller till -95 ) | |
|
Hej! Jag nollade min 323 coupé 96 genom att dra en sladd från hona nr 7 i diagnosuttaget ner till jordkontakt på karossen. Medan jag höll sladdarna på plats vred brorsan på tändningsnyckeln till läge 2 (inte start). För att nolla oljeservice tar det ca 3 sek sedan lyser alla gröna markeringar och för inspection tar det ca 12 sek. Så principen är den samma som i mektipset. Mvh Jörgen |
|
| Tack, jag ska testa din metod. | |
| Fungerade det? | |
| Har inte hunnit testa än, jobbar för mycket just nu! | |
|
Har testat nu och det gick inte att nolla! Försökte med både 7 till jord och brygga 7 och 19. |
|
| Konstigt, jag gjorde precis som jag beskrev i inlägget. Hade du god kontakt för både stift och jord? Min bil är tillverkad Juli 96 om det skulle göra någon skillnad. | |
|
Ja, jordningen var bra. Min är uttagen 960106. Läste någonstans att det kan bero på att kondensator eller batteri som sitter någonstans i instrumentpanelen är dåligt. Någon som vet var och hur jag kan hitta dessa? erke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.