AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
430

Marknadsvärde på en M3 - 02 SMG II Sv-Såld

jo
9
jonnenn
320d touring - 00
Hej!
Jag undrar vad som är vettigt att betala för en BMW M3 Coupé - 02 SMG II som är precis ett år gammal och har gått 1000 mil. Den är svensksåld och fullutrustad. Nypriset brutto var förra våren 725 tusen. Den är silvermet, har 19 tummarna + 17 för vinter, den nya vingen, svart helläder, stora navi, hk stereo + massa mer saker...

Mvh
John
jo
9
jonnenn
320d touring - 00
Är en kompis som funderar om hon ska sälja nu eller om ett år.....hur mycket ett år till kostar helt enkelt...

Tacksam för hjälp!

Mvh
John
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Titta i annonser och se vad som begärs för bilar med olika miltal etc. Det går säkert att gissa på hur mycket den faller. Ungefär....

Länk
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ska hon ändå göra sig av med den är mitt tips sälj nu.
En vild gissning: Kanske 500-550" idag o 50-100" lägre om ett år....Som sagt en vild gissning då bilar som dessa oftast kanske inte e de lättaste o sälja...500" e mycket pengar...:-(
VIP
390-400' får du idag.

Det är pengarna som du får i handen idag tyvärr.

Du kan sätta vilken prislapp du vill på din bil men priset ovan är vad du till slut blir tvungen sälja den för.

Agge
Vip:

390-400' är kanske vad du vill betala :)
Men priset för det bilen blir något helt annat.

Tror som Dawwe att hon får minst 500'.

MVH
//Agge

Min bil: Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Vad man får för bilen jämfört vad man skriver i annonsen kan vara stora skillnader, inte minst när det gäller dyrare bilar som i detta fall. Att den är svensksåld, välutrustad och har lågt miltal är naturligtvis stort plus. Det stora minustecknet är den rådande konjunkturen, men å andra sidan är det ingen större idé att vänta in kommande högkonjunktur för bilen kommer att vara mindre värd då, oavsett när den inträffar. Värdeminskning på dessa bilar är nämligen ganska kraftig! Jag tippar på en försäljningintäkt på drygt 400'.

roadZter
Agge
Går den för 400' köper jag den på en gång isåfall.
Men jag är ganska säker på att den inte kommer att göra det.

MVH
//Agge

Min bil: Länk
jo
9
jonnenn
320d touring - 00
Tack för era synpunkter! Hon har fått ett bud på 490', men tycker om bilen för mkt och väljer att behålla den......smakar det så kostar det...

Mvh
John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.