|
|
|
|---|---|
| Efter att ha provat dessa bägge bilar kan jag säga att 540iA slår 330i med hästlängder. Det som förvånade mig mest var att 540:n var betydligt roligare att köra. Vad tycker ni? | |
|
De är 2 bilar för 2 vitt skilda syften skulle jag vilja påpeka. Ta ut dem på vilken bana som helst (som svänger mer än en gång) och den tunga 540n kommer slita hund men aldrig åka ifrån 330n. De du upplever som bättre i 540n är komfort. Givetvis är det högre komfort i femman än i 3an. Blanda nu inte in Askens respiratorförsedda monster i de här är ni snälla. En v8a har ett grundvrid som en sug 6a aldrig kan få. Nothing beats cubic inches. Mitt val hade dock blivit lätt. och de är inte 540n. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Ja... det hänger som wendtan säger... vad ska du ha bilen till. Ska du ha komfort, kraft och lyx... köp 540... jag åker en sådan själv och det är en helt underbar bil. Men som sagt... den är tung.. så det är ingetman piskar runt på en bana allt för mycket.. men det går =) ______________________________ |
|
|
Jag gillar helheten bättre på 540ia, komforten, stilrena stora karossen, utrymmen mm men skulle ändå välja 330i då körglädje för mig är det viktigaste i längden... En 540ia är en underbar bil, har haft en e34 540 men ratta en lite mindre manuell bil är roligare i längden tycker jag. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Håller inte med dig, Rocky, men det här med bilar är ju en mycket individuell upplevelse. Jag valde mellan 330 och 540 sist jag bytte och det var tre saker som fick mig att välja 330: * KÖRGLÄDJEN - helt oöverträffad i 330, den lever på ett helt annat sätt än 540 som mer är ett strykjärn för Autobahn * DESIGNEN - coupén är ju så snygg, så snygg * MODERNARE BIL - det skiljer inte många år mellan E39 och E46 men jag tycker att de märks. My Bimmer is my mistress |
|
|
Ska du ha en coupe så är det ju inget snack... då är det ju bara 330... men ska du ha en sedan eller en kombi så finns det ju bara 540. ______________________________ |
|
Buspelle |
Valet mellan dessa båda mycket bra bilar beror nog på vad man söker. En 540 är tveklöst mer helgjuten och mera "riktig" bil. En 330 är däremot livligare och mera Go-cart-betonad. Har själv haft både 328 och 528 tidigare och för egen del sätter jag 5-serien betydligt högre än 3-serien. En 540 således...... |
chrille70 |
Att jämföra 540 och 330 tycker jag, i likhet med ovanstående, är som att jämföra äpplen och päron. 540:n är en lugn, komfortabel och avspänd långfärdsvagn som dock ryter till ordentligt om man vill... 330:n är tveklöst den roligaste bilen att köra i alla lägen, men inte lika komfortbetonad som femserien. Med det inte sagt att komforten i treserien skäms för sig. Mitt personliga val hade nog blivit en 540iA, gärna svart med beige läder och massor av "lull-lull"... :PP Mvh Chrille |
Gustav2 |
Det låter som om här är en del gamla bil handlare :)...(var och provade en 330 cab och sa till säljaren att jag även var intresserad av att kolla på en MB 430 cab. Det tyckte han inte att jag skulle göra det var så olika och det var si och det var så. Det är väl jag som ska köpa bil och bestämmer då helst själv vad jag vill jämföra med vad.) Varför skulle man inte kunna jämföra en 330 med en 540? Det är två bilar med skaplig prestanda och körglädje. Att bilarna har olika karaktär gör det ännu intresantare att jämföra dem. Varför kan man inte jämföra päron och äpple? Man kan väl jämföra det flesta sakerna med varandra? Jag hade valt 540:n bättre ljud och den känns snabbare i höga farter. Är negativt imponerad av 330:n, både upplevd prestanda och ljud. Allt detta är baserat på hur jag tycker att det känns, alltså inte prestanda siffror utan bara min egen känsla. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.