|
|
|
|---|---|
|
HAR EN 525I-92 SOM KUPE FLÄKTEN STANNAR PÅ IBLAND,MEN BARA PÅ 1,2,OCH 3 LÄGENA 4AN GÅR DEN PÅ. OCH IBLAND HOPPAR DEN IGÅNG IGEN,FINNS DET ETT FLÄKTMOTSTÅND IBILEN ELLER ÄR DET ETT RELÄ SOM STYR? ELLER VAD ÄR FELET,DET LUKTAR LITE BRÄNT IBLAND OCHSÅ! | |
|
hejsan har oxå problem me min fläkt den funkar inte alls på 1, 2, 3, men på 4 så blåser den men inte mycket den blåser knappt....Vill vetta vad som é fel pågrund nu när sommaren é här så kan man ju inte använda ac *grrr* Skulle vara tacksam för svar...har hört att det skulle vara ett relä???? |
|
| Det är troligen fläktmotståndet som är trasigt på era bilar... Kolla under Mek-Tips så hittar ni hur man gör... | |
|
Låter som typiskt avbrott i fläktmotståndet och/eller glapp i de trasiga lägena vilket gör att det kan lukta lite bränt. Det går ganska mycket ström till fläktmotorn. Om den snurrar för fullt på läge 4 så kan kupéfiltret vara igensatt och behöver bytas. FP |
|
|
Kupe`filtret sitter på förarsidan fram höger PH |
|
|
hejsan o tack för era inlägg....Så ni tror att det é fläcktmoståndet då??? det kan inte vara ett relä då???? För 1-3 funkar inte sen 4 blåser men det kommer knappt någon luft....MVH Daniel |
|
|
Glöm mitt inlägg..........!!! PH |
|
| mitt problem är att fläkten går på 4an ibland på 3an men inte på 2an å 1an jag har tagit bort motståndet och byglat rakt över men får fortfarande samma problem jag skulle vilja veta hur det ser ut efter motståndet. OBS jag har mätt spännngen vid motståndet och den är okej | |
opus |
Byt friskluftfiltret. Det finns nog ganska mycket gegga runt detta. Finnes en mycket bra beskrivning hur du gör detta byte på denna hemsida under mektips. opus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.