|
|
|
|---|---|
pjotor |
När jag var ute och spann i regnet idag så började hela bakvagnen studsa som helvete, provade några gånger men med samma resultat. Någon som vet vad det kan vara för fel. |
|
Hej!! Jag tror att bakbalks-bussningarna "silentblocken" är lite trötta!.. Har själv samma problem! |
|
beamer320 |
Har haft samma problem på 2002-75 som på 320i-92. I bla. köer, hoppade bakvagnen som om den satt på en annan jä##a jordpackare. Det hoppade och studsade som själva f¤n. Kollade fjädrar och dämpare. ( bak ) Fjäder av, dämpare finito... Bytte själv, jobbigt som f-n. Om bakvagnen är "trött" hur är "greppet" då ? Dämparna och fjädrarna orkar inte med "alla dessa BMW - hästar" och upphängningen studsar. Har även läst på dessa sidor att kopplingen kan "oxidera" ? ( kan man få hoppande bakvagn av det ? ) Och sen skall man VÄL ställa sig i en backe med handbromsen i och "bränna" bort "oxider" ifrån kopplingen. Har Ni haft många ANDRA bilar som behöver en "koppling-av-oxidering" ?. Att "av-oxidera" oavsett metod, och med tanke på den kommande vintern och med det halkiga väglaget borde det inte bli några bakvagnsproblem med slicks... Eller... |
|
Behöver inte vara något fel, kan helt enkelt bero på att hjulen snurrar för sakta, prova varva mer. |
|
| ..instämmer med föregående talare, mer varv, om inte det hjälper: prova däck med mindre fäste + mer varv.. kan ju sedan oxå vara "silentblocken" och / eller fjädrar / dämpare.. | |
|
Pjotor, Jag tror på silentblocken. Hade själv samma problem. Förut: Lika som du berättar. Efter nya silenblock,stötdämpare bak och bakdäck: Går kanon att latja lite! Dessutom stor skillnad på väghållningen. Mvh Anders S. |
|
|
tja hade samma problem med min gamla 318 e30 -89 bytte bussningar och det blev bra!! nu har jag det problemet i min nya kärra 320 -92 och på den är d nästan nya dämpare o fjädrar så jag ska prova byta bussningar i den me, får se om det blir bra //Robban Däck e Dyrt!! |
|
pjotor |
tack för tipsen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.