|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad M30 motorn tål ur överladdningens synvenkel? Kompressor och originalkomp. Jag fattar givetvis att jag bara kan ladda litegrann. Men även lite laddtryck ger ju lite effekt. Och det vore intressant att prova att bygga lite med kompressor. Men tillbaks till min bil. Den är alltså HELT standard, nyrenoverad topp och i allmänt bra skick. Om jag ökar soppatrycket, stopar i en lambdamätare. En liten kompressor och en liten intercooler. Den borde väl klara 0,3 bar i alla fall. Jag har tidigare varit med och turbokonverterat en Honda CRX, och jag kan lova att 0,3 bar känns. =) Och jag vill bara ha en liten extra knuff. MVH Morgan. Länk | |
|
Du har ju visserligen ganska hög komp 10:1 men 0,3 bar ska inte vara något problem. En progessiv bränsle trycksregulator ska säkert räcka som bränsle tillskott. |
|
|
För man vill ju ha en liten "vitaminkur" till pärlan. Och kör man med Intercooler så man håller tempen nere lite så borde det ju inte vara några som helst problem. Och har man sen en lambdamätare så man håller koll på bränslet riktigt så borde det vra lugnt. Man borde ju få ca 240hk i alla fall. Så ökas ju vridet en del också. Då borde "hornen" sticka ut genom takluckan antar jag. Hehehehe... MVH Morgan. Länk |
|
max f |
jag skulle tro att det går att ladda ända upp till1,0 1,2 men man brukar bara ladda max0,5 0,6 på standard motor men det blir ju större slitage med överladdning. |
| Finns inte en chans att ladda över 1bar på den motorn.. Inte för att den inte håller, men pga av det höga kompet.. Den kommer börja knacka direkt.. 0,3 låter rimligt.. | |
|
Är det nån som provar med överladdning? Självklart är det nån. Men är det nån på detta forum som överladdat en i övrigt standard M30 3,5l? Det borde ju bli en trevlig bil med denna överladdning. Och jag tyckte också att 0,3 bar låter rimligt. Men jag tyckte det var bäst att höra mig för lite först. MVH Jag. Länk |
|
|
Carimp: Behövs det verkligen på en sån fin och vacker orginal bil? |
|
|
Den är både fin och vacker, men effekten saknas. Och en försiktig kompressorknuff tycker jag låter vettigt. M. Länk |
|
| Lite överladdning är ju inte fel..:) Mycket fin bil föresten.. Ser ut som min 528:a.. Hennaröd är den absolut snyggaste färgen..:) | |
|
Det står zinnoberrot under huven på min bil. Det är väldigt trevliga bilar. Jag är lite svag för just E28:an. Den är smäcker men ändå brutal. Men smaken är ju olika. Men jag gillar den. Men en kompressorknuff vore ju trevligt som fan. =D MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.