|
|
|
|---|---|
|
Shabba ! , ska köpa en 540 men undrar om 96-97 är något annorlunda än 98 och framåt tex:motorvolym, hkr,koppling etc. Finns det ngn skilldnad ? Är det ngt jag bör tänka på ?? Tacksam för tips å ideer ! | |
| Det är samma motorvolym och effekt på alla 540 E39, så prestandan bör inte sklilja nämvärt. | |
|
Mäts: Enligt modellguiden här på BMWPower så har faktiskt årsmodell -96 och -97 en aning bättre prestanda 0-100 km/h än övriga nyare årsmodeller (dock väldigt liten skillnad). Se här: Länk Kan rekommendera maskinen varmt, V8'an är underbar. Se till att köpa en bil som blivit väl omhändertagen, det är mitt tips! roadZter |
|
|
Hej. Jag har för mig att jag läst på detta forum att skärmen till TV/navi är en bättre from -98 men är inte riktigt säker. Sen tror jag (lika osäker här) att det är airbags from -98 i a-stolparna. Någon med en -97 borde veta. /Gunnar /Länk |
|
|
Gunnar530: Efter lite sökning i forumet hittade jag följande svar i en annan tråd angående de två olika versionerna av TV/Navi (MKI och MKII): 1 - MKII finns på BMW från och med 10/97 (mod 98-) 2 - MKII har bättre LCD kärm (högre kontrast, bättre bild totalt sett). 3 - MKII nav. datorn är snabbare, har en hemlig serviceinfo-meny och har ett "demoläge". 4 - MKII har TMC (Traffic Message Control?) för att redigera resvägen vid trafikproblem (funkar på nyare nav. skivor) och tar info från SR-P3. roadZter |
|
|
98an har 6 airbags 97an har 4 riktigt som Gunnar säger |
|
|
Vad jag har hört så gjordes motorn om en del på 99an. Drar tydligen betydligt mindre bränsle. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| Vad heter isåfall TV/Navin som sitter i -01 och frammåt? Den är ju betydligt bättre än de som t.ex. sitter i -00:orna. Bl.a. så är de mycket bredare (Widescreen-format.) | |
| Finns ett rykte om att 96,97 motorerna är vassare än dom anges till av BMW, en sak som stämmer är iallfall att dom har ett bättre insug. | |
|
Fick inte V8:an dubbelvanos nån gång? Eller det har alla E39? |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Dubbelvanos kom väl -99 på alla 6 or. Hur det är för 8 har jag ingen aning om. "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.