|
|
|
|---|---|
|
Ska byta framsystemet i bilen.. men vet inte vad jag ska ha.. vill ha dls men vilket kit är mest prisvärt?? nånstans 2500-3000 tänkte jag lägga. Har en 325a E36 med nån form av lilla ljudpaketet tror jag... bara en högtalare i varje dörr + kickpanelerna Länk | |
|
mitt tips: ta med Dig ett par skivor med musik som Du lyssnar på. Åk in till ett par bilstereobutiker, lyssna på deras demovägg. Då får Du en uppfattning på vad Du är ute efter för typ av högtalare. Det skiljer nämligen en del mellan de olika tillverkarna... PERSONLIGEN gillar jag Amega. De har en diskant som faller mig i smaken, plus att deras 6,5" midbas rockar som tusan. MEN d innebär inte att Du nödvändigtvis gillar dem... Så, lyssna på så många olika system Du bara kan, så får du en uppfattning av vad DU gillar... Gällande priser, Amega systemet kostar 4000:- nytt (tror jag) men det brukar finnas begagnade system till salu på olika forum, exempelvis blocket.se, sasca.se osv som gör att d går att få tag på till en rimlig peng. Lycka till Mvh Rutger |
|
|
hmm, är visst lite trött :-) Tillägg till det jag skrev. JAG tycker att Amega låter bra, så JAG tycker att de är värda 4000 :- Med det menar jag att vad JAG tycker är mest prisvärd, kanske Du tycker är rena rama rånet... Därför, lyssna på så många olika systrem som möjligt. Hitta DITT system, o skulle det kosta mycket pengar nytt, försök få tag på det begagnat. Var det jag försökte få fram förut, om än lite långsökt :-) mvh Rutger |
|
|
Håller med Rutger totalt här: strunta i märket, LYSSNA istället vad passar dina öron och din smak bäst!! Sen bränn hellre 500:- till på bra framsystem som du gillar, än 500:- på mera "lull-lull" på Headuniten PERSONLIGEN gillar jag det mjuka ljudet från Infinity och MB Quart bäst medan DLS/JBL/MDS låter skränigt högjutt i mina öron Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jag satte in Dls up5. Låter bra. | |
|
bra att DU är nöjd. Nästa steg kanske innebär att jag får träffa Dig på nån tävling i framtiden ;-) Mvh Rutger |
|
Bmw ludde |
Tycker Infinty Kappa låter bra, men tycker att det beror ganska mycket på om man har ett bra slutsteg eller inte. Att köra ett dyrt Infinty, Dls, eller något annat framsystem på stereon, känns inte bra. Är det något som man ska satsa på så är det ett fint slutsteg, men det e min tanke det. |
|
jag har ett signat ram-2 steg så det borde inte bli några problem..det är ju ett hyffsat steg Länk |
|
|
Amega Q-comp 60S fungerar riktigt bra tycker jag. Mest imponerande är nog 6.5"arnas breda frekvensomfång och diskanten (model Silke). Kostade 3300:- när jag köpte mitt men nu finns ju GOLD modellen som troligtvis är lite dyrare. Med Amegat kan man ju spela riktigt högt om man klipper dom vid 80-90Hz. Driver mitt system med två bryggkopplade SPL-PRO (Skit) steg, men efter en timmas hårdkörning så blir stegen överhettade och dör, lite trist. Men köper man skit, så får man skit, jag får skylla mig själv. Mikael Melander Länk |
|
Bmw ludde |
Melander, varför sätter du inte in fläktar vid stegen då ? |
|
alltså blir lite förvirrad...hur ser Amegas logo ut? ..jag har bara hört talas om OMEGA... |
|
|
Amega: svensk firma som iaf tidigare höll till i Sala.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.