|
|
|
|---|---|
Nordanvind |
Hej! Har alltid tyckt mycket om E24 och E28, har också under en kortare period haft en M5 E28 men pga av mitt arbete och flytt var det enklast att sälja den (ångar detta nu) Bilen var fantastisk så jag vet hur det är att äga en M5 E28 men jag tycker också oerhört mycket om M635 CSi:n. Nu till saken, har någon erfarenhet av båda och kan ge lite objektiva intryck. Själv har jag bara kört M6:an en kortare tur ett par gånger och det räcker inte för att bilda sig en uppfattning. Jag vill gärna ha allmänna synpunkter på ägandet! Körglädjen? Skillnader? Hur är det med listerna på E24 i dörrarna, för den mycket väsen vid högre farter? Känns E24:an tung kontra E28:an? Mvh Joakim |
|
Jag har inte povat någon av dom, men jag har en 535 e28 och min bror har en 635 så jag kan jämföra dom två. E28: + Lättare = snabbare + Mycket lika som andra e28 = billiga delar - Ser ut som en vanlig 80-tals BMW - Inte lika glamurös som e24 E24: + Snygg, lyxig, ovanlig - Dyra delar (framskärmar ca 7-8000kr/st, fönsterlister ca 3-4000kr/par.....) |
|
|
Dyra delar ok men endast kaross. Men annars har den massor gemensamt med e-28. Drivlina. Fjädrar. Dämpare. Sänksatser. Har iofs inte en M 204 hk istället för 286 men det är skoj ändå. Trots snart 20 år på nacken så går den fortare än mycket annat nytt skräp. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Hej Joakim, Din gamla M5 går fortfarande kanon. Har gått 600 mil sedan jag köpte den. Har bytt några slangar under huven och mattan på baksidan av baksätet. Tar lite i taget så ska den såsmåningom bli i nyskick igen. Lycka till med M6, Hälsningar Robert Johansson |
|
Nordanvind |
Hej Robert! Va kul, trevligt att den gått till någon som har vett att vårda en sådan bil. Ja som du hör så är man lite ångerfull :) men det finns fler och har alltid varit sugen på en M6 också. Var det inte ett alternativ för dig? En av varje vore förstås bäst :) men som det är nu med garagemöjligheter så blir det en till att börja med. Hoppas vi ses på någon träff i framtiden. Mvh Joakim |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.