AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
472

Patronmutter till e21

ma
8
maglun
318i -83 (e21)
Jag har köpt ett par Bilstein Sport B6 till min 318i -83 e21
Tyvärr fick jag inte med några patronmuttrar och dom verkar
inte vara så lätta att få tag i.

Är det någon som vet några andra patronmuttrar som kan tänkas passa e30 tex??

Min bil har 45 mms fjäder ben.

Tack på förband
/Magnus
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Bilstein har grövre kolvstång än andra fabrikat, därför brukar bara Bilsteins egna muttrar gå att använda. De borde följa med dämparna. Köpte du dämparna nya tycker jag du ska kontakta säljstället så de får fixa fram muttrar, annars får du kanske ta kontakt med svenska generalagenten för Bilstein och beställa muttrar.

Kan ju kanske gå att ta upp hålen i 2 originalmuttrar. De kan inte kosta många kr på BMW.

Kiip Spiiding!
ma
8
maglun
318i -83 (e21)
Jag "fyndade" dämparna på ebay och fick inte med några muttrar(Dumsnål :-)

Jag har försökt köpa lösa muttrar genom forza men dom har svårt att tag i dom från Bilstein och dom skulle kosta mer än vad jag gav för dämparna :-(

Jag provade köpa orginalmuttrar från BMW(Englunds i Luleå) men när jag gjorde misstaget att berätta för säljaren att jag skulle modifiera dom för att passa Bilsteindämpare tyckte han att jag skulle köpa "riktiga muttrar" istället. Kanske dags för ett nytt försök utan att berätta hela sanningen :-)

Kan man få problem med hållbarheten om man borrar upp orginalmuttrarna, det skiljer väldigt lite i diameter(ett par mm) mellan kolvstången och dämparens hölje?

Hur ser Bilsteinmuttrarna ut, det vore kanon om någon hade en bild!

/Magnus
Mina bilsteinmuttrar hade mycket kraftigare gods än orginalmuttern,var i mässing el. liknande material.
Med en packbox mot kolven,skall väl funka som avskrapare.
Tror nog att jag skulle satsa på orginal om jag var i din situation.

Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.