AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
431

2 frågor ang. orig.larm 318i -91

robbanbobban
Har just köpt en 318i -91 med spökande c-lås. Kan nån berätta lite hur det ligger till? Det finns ett orig.larm tror jag för framför växelspaksknoppen sitter en liten röd lampa som blinkar en stund när jag lyckats låsa bilen. Ibland kan bilen strax efter att jag låst börja blinka med halvljuset samt blinkers men ingen ljudsignal hörs. När jag ska låsa bilen måste jag öppna förardörren nån cm och sedan stänga den för att alla lås ska låsas. Gör jag inte det utan bara vrdien nyckeln till höger och tillbaka så låses alla lås för att direkt låsa upp sig igen. Ska det vara såhär? Eller är det nåt jag inte känner till om BMWs c-lås? Läste nånstans om att man kan vrida nyckeln 90 grader (?) för att aktivera/inaktivera nån startspärr eller så... stämmer det? Var den här bilen utrustad med fjärrstyrning av c-låset? Har ett batteri i startnyckeln men det är bara en liten lampa som tänds i nyckeln när jag trycker på knappen. Bilen är helt orig. Sv-såld en ägare före mig 8000 mil. fullservad. Det här är enda "felet"(?).

Tack för ditt svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.