AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
626

M5...Helt död efter körning.

va
11
vallew
320i (4 dörr)sedan -94
Igår var jag hos min vän som äger M5 i Sollefteå och den har sovit i ca 7 månader. Batteri e dålig o var tvungen att ladda upp. Då startar den inte.. Så fixade jag och min vän att starta upp den via med min BMW. Då startar den utan problem.. Vi körde M5 runt minst 5 km eller mer för att "vakna" M5 i 7 månader sömnig.
Den går som smör... När vi stänger av M5... När vi ska starta igen den men den e helt död så tänkte vi att det e batteri som e svag.
Då startar vi igen i samma sätt som tidigare men den e fortfarande död. Vad kan det orsak? Sov den för länge? Tacksamma för svar för jag ska åka upp till Sollefteå från Sthlm och hjälpa min vän.

//Valle
va
11
vallew
320i (4 dörr)sedan -94
Jag glömde bort att säga att den e E34 , årsmodell är 1992....
//Valle
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hade liknande problem med min fd 325, det gick att starta den på samma sätt som du beskriver, jag köpte ett nytt batteri och då var problemet borta.

Mvh Abbe
Länk
Precis som Abbe säger, prova med att köpa ett nytt batteri.

//Dogge
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Betteriet är slut.
köp ett nytt.
Nånting har dragit ström ur batteriet under vintervilan.
Har bilen dessutom stått kallt så har batteriet kanske till och med frusit sönder?
Ska du åka från Stockholm till sollefteå för ett sånt enkelt fel???

Automat är bekvämt
va
11
vallew
320i (4 dörr)sedan -94
Smile. Tackar för svar. om det e grovt fel så är jag illtvungen att åka upp till sollefteå. Om det e småfel ska jag bara ringa o tala om för min vän att han får rusa till närmare BMW-verkstad och skaffa ny batteri. Jag skulle gissa att min väns bil har stått ute över vinter då var det helevetets kallt minus 33 i julas som han berättade. Kan det troligen orsak... Jag vill säga tusen tackar en gång till er för hjälp..

//Valle
köp ett batt på 100amp ett taxi batteri istället för 90amp. Då startar den i alla väder och drar runt allt elektriskt utan problem.
va
11
vallew
320i (4 dörr)sedan -94
:) Det har jag sagt till min vän i sollefteå att han får skaffa stor batteri som tex din (Gamla 5:an) kommentar.....

//Valle
328an
Hade samma problem med min före detta 328a. Det gick inte ens att ladda batteriet med en laddare. Gick bara att starta med startkablar.

Det var ett element i batteriet som hade gått sönder sa dom jag frågade så jag köpte ett nytt batteri så va allt löst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.