|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har ett lite konstigt "fenomen" på min 750. Den kan helt plötsligt tappa orken, och ger man den mer gas då lägger växellådan av (datorn larmar för Getriebeprogramm). Efter att ha stannat, stängt av motorn och startat om den går den fint igen, men hur länge verkar det bara vara Gud som vet... Jag tror inte att det är växellådan som är felande, även om den lägger av (den får väl fel signaler?), utan att det är motorn krånglar. Men hur, var och varför?? Någon som vet? Tacksam för svar V12Forever | |
|
Börja först att kontrollera dina batterier och att du har rätt spänning. Låg spänning brukar orsaka detta problemet. Getriebeprogramm är ett nödprogram som sätter in om det uppstår ett fel (vad bilens datasystem tror iaf) på lådan eller motorn. |
|
|
Har precis bytt batteri, det gamla var kasst och gjorde så att motorstyrningen la av (EML-fel), så det blev jag av med. Men du skrev batteriER, finns det fler som jag inte har en aning om? V12Forever |
|
Paap Reeder |
Hej! Har Du Webasto- värmare har Du ett litet batt till i skuffen. Den har inget övrigt med bilen att göra. MVH /// Paap R |
|
humm lite offtopic, men jag har ett batteri i skuffen förvisso kasst, men jag har ej lyckats finna någon värmare på min bil, dock finns funktionen i färddatorn... är extra batteriet bara till det ändamålet? mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
V12Forever! Alexandar har en 850 (som har dubbla batterier i skuffen), därför skriver han antagligen batterier... /P |
|
|
Ok då är det utrett, men mitt problem kvarstår. Kan det vara ett mekaniskt fel (vilket jag hoppas innerligt) och inte elektriskt? Vore otrevligt om nån styrbox har lagt av... V12Forever |
|
| Har liknande fel på min, fick tips om en givare i Vxl som kan va kass. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.