AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.604

Irritation på försäkringsbolag!

Sida 2 av 2
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Folke:Ja du kan väl prova att fråga styrelsen för t.ex LF.
Jag tror nu inte att det ger så mycket.

Jag tycker nog att BMW-POWER är just det perfekta stället att diskutera såna här grejer!

Sen huruvida börsen fungerar behövs nog ingen förklaring,jag tror nog dom flesta vet hur det fungerar.(om nu nån vet)

Sen har jag full förståelse för dom ungdomarna som skriver sina bilar på föräldrar.
Det är inte så skoj att lägga kanske 20-40% av årslönen till ett försäkrings bolag.

En del av bmw-power anv är säkert äldre precis som jag,som tjänar kanske 400-800k om året.(inte jag)
Om ni skulle lägga 20-40% av det till bilförsäkring kanske ni kan förstå ungdomarna!!

Utgifterna blir ju alltid det samma vem än bilen står skriven på!
Det är bara inkomsterna som blir mindre.

Fortsätter detta blir det bara mindre mindre folk som har råd med en M3 t.ex.

Var inte meningen med förs-bolag att alla skulle dela på alla kostnader,oavsett ålder o bil.Jag menar va f*n det var en som fick pris på,jag tror 82.000 för en M3:a,vad liknar det!

Wadels ide om förs-bolag är ju helt rätt!

Länk
Länk
Jag kanske var lite otydlig. Vad jag menade var att om man misstänker att nåt inte står rätt till angående kostnader, balansräkning, fallskärmar osv så går det ju att ta reda på, och påpeka felen. Ger säker mera än att ösa galla över företaget på t.ex detta forumet.
Sen tror inte jag iaf att det blir bättre (billigare) av att öppet skryta och skrika om att man fuskar och vältrar över kostnaderna på andra försäkringstagare. Även bolagen läser t.ex bmwpowers forum, var så säker.
Om du rannsakar dig själv, varför tror du ärligt att premien är högre för en 20-åring med t.ex en M3 än för en 40-åring osv?
Inte för att jag vill hindra någon från att köpa och köra vilken bil man vill men man måste vara medveten om risker, driftskostnader och t.ex försäkringskostnader. Det får inte komma som en överrskning efteråt att det är förenat med (för) höga kostnader, då har man kanske varit för ivrig.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.