|
|
|
|---|---|
gangsta_toth |
Fick ett samtal från farsan på hans jobb ,som undrade om jag hade lånat ut skyltarna till bilen (Har haft bilen ståendes där ett längre tag). Självklart svarade jag nej, för varför skulle man göra det? Visade sig att någon hade skruvat av mina skyltar, och satt dit andra skyltar, men nummer MRJ 135. Vad jag vet är att dom ska sitta på på en Fiesta från 90-talet med körförbud. Varför skulle nån vilja sno mina skyltar. Min bil är ju också körförbud (Ej besiktigad pga avställning) också är den fan så mycket svårare att komma till. Står inom inhägnad område, med larm i staketet. Kanske någon har eller ska försöka sno bilen? Går det göra något som gör bilen totalt okörbar? Helst något lite mer avancerat än att ta bort batteriet. Det är så att man får lust att slå någon... |
Woodman |
Plocka bort tex: bränslerelä eller rotor..blir väldigt svårstartad då. |
gangsta_toth |
Tack för tipset. Det sår väl på luckan till reläna vilken som är vilken? |
|
gangsta_toth> Polisanmäl även skyltstölden illa kvickt, så att dom är på det klara med att det inte är din bil som blir stoppad någon annanstans. Passa även på att lämna in Fiestaskyltarna i samma veva. Om du skulle behöva använda bilen skriver polisen ut tillfälliga brandgula skyltar när du anmäler, som du kan använda fram till dom nya levereras från VV. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Du får ursäkta men varför ger man sig på en värdelös bil som din? Vad kan den vara värd..20-25´000 kanske med god vilja!? No offense! Förstå mig rätt. Jag skulle tro att skyltarna skall användas till annat, t.ex. rån/stöld eller liknande. Har du anmält tillgreppet så att dina egna skyltar är "spärrade" hos Polisen? Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
gangsta_toth |
Självklart har jag polis-anmält det hela. Polisen sa att vi skulle lämna in skyltarna för eventuella finger-avtryck. Anledningen till att man kan tro att dom har försökt sno bilen är egentligen kallat "Joyride". Det är när man snor en bil för att köra sönder skitet, och sen lämna den i lågor. Kan säga att tanken knappas tilltalar mig... Så för säkerhets skull jar jag moddat den lite, så att den i allafall inte kan röra på sig av egen maskin. Mvh, Robert. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.