AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
944

Svarta njurar?

Just nu har jag kromade "njurar".
Jag tycker de skulle förändra hela bilens utseende me svarta istället.

Kan man lacka dom eller hur gör man?
Någon speciell färg?
Hur monterar man bort dom? Kanske lite riskabelt att lacka
på plats. :)

Tack på förhand

/Johan
Man kan lacka dem, men vill du kunna återgå till kromat så bör du köpa färdiglackade svarta. Men men. Vill du lacka de du har så gör du såhär: Montera lös njurarna, de sitter med 2-3 clips i överkant och 2 skruv i underkant (om jag minns rätt) Du ser iaf hur det ser ut när du öppnar huven och kollar. Rugga upp ytan på njurarna med sandpapper, t.ex kornsdtorlek 400. Detta för att färgen ska fästa. Köp mattsvart sprayfärg (finns på de flesta mackar och tiltillbehörsfirmor.) Maskera plasten på njurarna som redan är svart. Tvätta kromet med t.ex thinner för att få bort fett och smuts. Lacka dem med den matta färgen. Låt torka, montera tillbaka - Klart!

Svårare är det inte.

Mvh /Carl
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Eller...så kan du lämna i njurarna på pulverlack.Då sitter färgen garanterat kvar! Du måste då montera bort kromringarna från njurarna (sitter med 2 popnitar på varje grillhalva). Pulverlacken blir iof lite för blank men jag mattade ner den en aning med riktigt fint våtslippper och sen använde jag svarta popnitar när jag monterade tillbaks dom...lite pyssel med den här metoden men looken blir mkt proffsig.
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
dem sitter me 2 clipps endast inga skruvar.. bäst tycker är att våta slipa dem lite o spray lacka dem svarta , antigen matt eller glans svart , d blir snyggt om man lackar dem i bilens färg me
Okej...tackar jätte mkt för tipsen.

På tal om inget. Vart kan man köpa svarta njurar?

/Johan
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Här finns det svarta njurar.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.