|
|
|
|---|---|
Bmw_Emil |
Hej. jag har lite problem med min E30 320i touring -89. När ja körde ca: 100-120 rasade hastighetsmätaren ner till noll för att sedan gå upp igen efter ca: en millisekund?? vad är felet? Sen när jag varvar upp till ca: 6000 varv blir det ett irriterande surrljud ifrån varvräknaren eller hastighetsmätaren. Det är när jag accelererar från utfarter och sånt. Nästa problem är att bilen går väldigt ojämt på tomgång och vill gärna "dö" om jag inte varvar upp den ganska högt när man åker iväg. Och det finns inge drag i den förren 5000 varv när man accelererar. Tacksam för svar. Mvh Emil. |
|
Bmw_Emil: Min onkel hadde det samme problemet med tomgang på sin BMW 2002 for noen år siden, vet jeg. Det skyldtes oljete og nedsota plugger pga dårlig komprisjon. Angående hastighetsmätaren så har jeg ingen aning. Hadde dog eksakt samme fenomen på en moped for en del år siden. Det var et tannhjul (plast) i enden av vaieren som begynte å bli nedslitt. Det "surret" når det ene tannhjulet sto stille mens det andre fortsatt gikk rundt. Nålen oppførte seg merkelig. Undrer hvordan det er på bil - kanskje det er tannhjul som ikke kommer helt inntil hverandre inni hastighetsmåleren/instrumentpanelet..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.