AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
476

Alpine stereo i E36 orginal?

Hejsan

I min e36 har jag en Alpine stereo, 6 växlare, två 6:9:or i skuffen och en Equalizer under f-datorn.

Var den orginal (extrautr.) frågar jag i hopp om att den var den så att kanske fler kännder till och kan berätta om mitt problem nedan...

Jag har ingen instruktions bok till den.

Grejen är att den funkar utmärkt bara att jag har en liten mic so sticker upp där mickar brukar sitta, alltså i slutet av balken upp till solskydder (ni fattar nog)...

Det måste vara nåt headset lr nåt, någon som vet nåt om det, hur man använder den osv...

------------------
www.cleandesign.se
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är alltså inte original. 6x9 är inte heller original. Om man skulle koppla en växlare till BMW originalstereo på E36 så är det en Pioneerväxlare med adapter som passar.
Mikrofonen du har hittat kan gott vara glaskrossensorn till larmet om du har något sådant.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Marzocchi: Precis som Haglund2306 säger så har nog denna "grej" med larmet att göra och är d inte en glaskrossdetektor så är d säkert en rörelsedetektor för röselser inne i kupén. Har du larm på bilen? I så fall kör ner rutorna och larma bilen vänta ca 2 min sedan sticker du in handen genom rutan, är detta en rörelsedetektor kommer larmet nu att gå igång.

Lycka till

Mvh Jimmy

Länk
Woodman
Micen som sticker ut är förmodligen ett handsfree set. (mobiltel)
Kunde ha varit larm, men det är mic, skillnaden på en mic och en detektor är rätt stor, en detektor har ingen stor "muff" runt sig...

Frågan är bara hur headsetert funkar, finns det brukanvisning på internet? och i så fall, hur kollar man vad det är för någom modell av stereon.

Jag hittar ingen kontakt till mobilen heller...

nån som har nån ide??

------------------
www.cleandesign.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.