AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
538

Idag fick Biturbon se solen igen :)

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kände bara för att skriva av mig efter dagens aktivitet som nämligen bestod av att montera på de nylackade och nygummerade org.hjulen och köra en liten "raggartvätt" = bara utvändigt men inte hjulhusen. En kompis kom förbi garaget där den vilat sen September och gjorde mig sällskap (han hade aldrig åkt den förut). Frågade om han ville följa med som tvätt-malaj i Ok´s GDS-hall och svaret blev; -Ja men bara om vi lufttorkar den efteråt. Kunde jag inte sagt det bättre själv!
Sagt och gjort så satte vi oss i bilen och jag gav honom en liten "teaser" på vad som fanns tillgängligt under huven :D
Efter sedvanlig högtrycksvätt i komb. med schampoo och "gula alger" (tvättsvamp alltså) så satte vi kurs mot 276 riktning mot E18. Efter sedvanlig uppvärmning så rundade vi rondellen precis vid E18 påfarten och började SpecialSträcka 276 ;) mot Åkersberga. Gissa om min kära vän blev smärre förvånad att efter ett par hundra meter vara uppe i farter dubbla hast.begränsningen och då kom följande ord ur hans mun: -Jag har bara varit uppe i strax över 200km/h.
-Jasså svarade jag men en viss blick ;)
Ett tiotal sekunder senare visade nålen läge kl.5 på hastighetsmätaren och då började jag berätta att över dessa hastigheter så börjar dörrkarmarna att tryckas utåt av trycket och ljudnivån ökar dramatiskt. Jag tror inte att han hörde mig överhuvudtaget, han verkade mer koncentrerad att titta rakt fram.

När vi närmade oss Centrum så finns en ca 300m lång tunnel som ju alla vet fungerar som en förstärkare. Den åkte vi, två gånger för säkerhets skull. Man blev som barn på nytt.
Och B10 visar fortfarande var skåpet skall stå! En rolig jämförelse
är hur förmedlande B10 är jämfört med B12 t.ex. trots att B12 inte är någon dålig bil på det. Skillnaden mellan dom är stor, men de komplettar varann på ett smakfullt sätt. Undrar om jag, till skillnad mot Quixotic2 kommer att sälja den trots annonsering.

Som sagt, ville bara fömedla Er min dag då jag återigen upptäckte att Biturbon är en 7-helvetes bil.

M v h
Stephan

_____
Länk
STEPHAN:

Bra skrivet känns som det vore alldeles underbart att få åka/testa denna underbara vagn nångång innan du säljer vi jobbar ju inte så långt ifrån varandra som du vet:))

Trevlig läsning...

Micke.. Länk
Stephan:
Du gjorde helt rätt i att skriva av dig, kul att läsa!
Hmm, bjuder du alla som hjälper dig tvätta bilen på en åktur??
Jag kan hjälpa dig tvätta bilen ;)

Mvh,

/Wille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Får man provkörning mot hjälp med vaxning och rubbing då månne? ;))
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ja, visst är det skönt att släppa ut ulven i fårakläder i bland... Gjorde detta i lördags då jag for till Gävleträffen... Jag tror att jag nästan aldrig kommer att upphöras att förvånas hur bra den igentligen går.

Hmm, får nog skaffa mig ett annat jobb så man är hemma lite mer och kan utnyttja bilen.

Mvh Tobias
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Starre:
Visst är det nära ;))
Om inte innan så kanske vi ses nästa Måndag på Brostugan?

WilleW o Acey:
Självklart! :)
Speciellt om du har en Z4 3.0 :D

M v h
Stephan

_____
Länk
Ja... det är en grym bil... jag har aldrig åkt en Bi turbo... skulle vara kul....

Brostugan vid körsän kommer nog inte vara så mkt folk på utan det ska tydligen visanya 5-serien hos M-bilar i Eskelstuna jag funderar på att hänga med vad tror du. Finns även en tråd på forumet om det.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Stephan & Starre: Klart ni kommer till m-bilar i E-tuna, det är ju ingen bit!! :)

BiTurbon finns ju som sagt inte kvar... :( men någon "gammal häck" ska man väl kunna få fart på.

Jag tror din B12:a skulel bli väldans populär på träffen i Odensbacken också, Stephan.
... kanske skulle dra en mini-alpina-träff i E-tuna? :o)
Jag funderar (notera: funderar) på att leta mig dit
också, får se när dagen kommer...

/Marcus
Bmwcs# 4680
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.