|
|
|
|---|---|
|
Vad händer när kamremmen går av på min bil? Den är nyss bytt så jag är inte orolig. Men vissa bilar klarar sig ju helt å hållet utan motorskador. Medan en 316/318 blir en grönsak! | |
|
Ventilerna slutar att öppna sig och krockar med kolvarna och det blir ett väldans ståhejj under motorhuven. =))) Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
Woodman |
Stavros: Har du spänt kamremmen på rätt sätt då..? Inte många som vet hur man gör det. |
Andie_83 |
Av egen erfarenhet kan jag säga att avgasventilerna i regel kröks eller knäcks. Har du otur och ventilerna tar ute i en kant av kolven, kan denna även spricka. Oavsett vilket som händer så är det ett h*****e att fixa det, så håll stenkoll på kamremmen! MVH //Andy |
|
Som en parantes... Har du remmen loss kan du endast vrida motorn 6 grader innan kolvar och ventiler har samkväm. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Woodman: Det är meken som bytt så jag litar på honom. |
|
| Faktum är att kolvarna klarar sig allt som oftast om kamremmen inte gått av vid högt varvtal!Bytte nyligen en topp en 325:a där kamremmen gått av vid ca 2000rpm o 4 avgasventiler var krökta!Visst fanns det märken i kolvarna men de hade klarat sig mycket bra!Efter att toppen bytts o ny rem monterats så går bilen igen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.