|
|
|
|---|---|
RafkoM3 |
Min ABS lampa i min M3 E30 har börjat lysa. Den lyser direkt när man startar bilen o släcks ej. Vet någon hur man felsöker lättast och hur "flödet" går i ABS systemet osv. Typ ABS-styrenhet, givare, ABSpumpen osv.. KOllar man vissa RELÄN först osv... Kan någon ge tips.. Länk Länk |
|
Har inga scheman, men om du letar på nätet ska det nog gå att hitta till E30:an. (eller kanske Haynes?) Vanligaste ABS-felen på alla biler brukar vara givarna vid hjulen.. Lyycka till! |
|
|
Det finns ett relä i ABS enheten som har en smält säkring i, kolla så att den inte har smält. Den sitter i ABS enheten som sitter till vänster om rattstången under instrument brädan. Själva reläet är en ganska avlång blank pryl. Får jag lite tid så kanske jag kan fixa cheman och dyl. Mvh Abbe Länk |
|
RafkoM3 |
Tack grabbar! Ska kolla direkt! abbe: Ska kolla styrenheten, men REläerna till ABS sitter väl i PUMPEN i motorummet, eller finns det flera såna skit jävla relän? :) Länk Länk |
RafkoM3 |
Jag har kollat givarna fram. De ger 990 Ohm resp 1024 Ohm, och varierar när man snurrar på hjulet. Kan man koppla upp M3 E30 mot diagnostik instrument och kolla ABS saker med den??? |
|
Jag glömde en sak, (viktig sådan1:-) ), om det är lika på 325 E30 och M3 E30 är jag osäker. Men vad jag vet så är detta vanligt fel på E30 och nio av tio fall beror det på nämnda relä. (Jag är ganska säker på att jag sett det nämnda reläet på M3:an också när jag håll på och leta kablar i M3:an.) Mvh Abbe Länk |
|
RafkoM3 |
Abbe: Nu har jag kollat under instrumentpanelen, och där har jag bara En silverbox och en svart plastbox. Den svarta är till färddatorn och den silveriga vet jaginte.. Är den silvriga till ABS???? Öppnade den silvriga men såg inget relä eller säkring.. Kan ni förklara hur er ABS styrenhet ser ut??? tack på förhand Länk Länk |
|
Hmm.. jag måste kolla hur det ser ut, kommer inte ihåg det just nu, åter kommer senare! Mvh Abbe Länk |
|
|
det är mycket riktigt den "silvriga" som är till ABS systemet... jag har en ABS strybox från en M3-87:a liggandes..... maila vid intresse! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.