|
|
|
|---|---|
| Någon som vet vad som är "bäst" när det gäller val av däck vid stilla stående körningar tex till 100km/h eller 402 m. Man har ju bättre fäste med bredare däck i starten men vet ej om det blir bättre sedan uppe i fart? Känner en som kör en M5a 3.6a som körde med 295or bak!! och kunde hålla bra varv(4000) innan han släpper kopplingen, spinner inget utan bara iväg. Han körde 5.46 till hundra med g-tech. Själv körde jag bara 5.58,fast med hjulspinn i starten(245or), kunde bara hålla ca 2700rpm kanske jag skall slänga på 255 eller265 kanske??. Någon som har 4erfarenhet i ämnet? Tack för svar. | |
|
Jag kör 255 bak på min m5 3.8 det är väldigt svårt att få den att släppa den stutsar ett par gånger sen bär det bara iväg och det är dax att lägga i tvåan. |
|
|
Bättre fäste ger snabbare ax, iaf i dessa farter. I högre farter kan det ge sämre ax, ja tom lägre toppfart. |
|
|
Har oxå 255:or på min M5:a 40 profil, och den släpper inte heller, om man inte plågar den extremt. Fast M3:an är ju lättare, och borde oxå släppa lättare. Jag tror inte att bredare däck försämrar accet i högre farter något nämvärt om inte farterna är riktigt höga... //Daniel |
|
|
(:Putte:) Var din kompis M5'a trimmad? Otroligt bra 0-100 tid. Visserligen tycker jag också att originaltiden (6,3sek) verkar lite skum. Min M5 3,6l är visserligen "lätt" trimmad. Jag kör med 255/40 och jag tycker greppet är bra, dessutom är mina däck en special version av Contisportcontact med en mjukare gummiblandning, dessa lär endast gå att specialbeställa dom var speciellt gjorda för porsche. Bra dyra... men slits helt slut på en sommar! (inga burn-outs) för mig... Klart det går att sätta bredare däck, och då blir även greppet bättre, men du kan gå in till din däckhandlare och kolla efter ett däck som är lite mjukare. |
|
| Ja, den var trimmad. Chip och filter, men han fick ju ner kraften i marken!! det får ej jag. Har 8.5 tums bredd på fälgen så 255/40-17 blir nog nästa dim. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.