|
|
|
|---|---|
|
Är denna värd detta?? Hittar ingen billigare heller i det skicket. är så att en kompis är verka vara sugen på denna. Tacksam för svar Länk Norman | |
|
Ursäkta stavfelet Norman |
|
|
Verkar lite klent utrustad...saknar AC, SCHiin, ASC+T, farthållare t ex. /Simon |
|
|
SCHiin, ASC+T ???? Norman |
|
chrille70 |
Simon, ASC+T kom väl inte förrän 1996, i samband med introduktionen av E39...? / Chrille |
|
Hej och välkommen till forumet. Liten parlör: ASC+T: antispinn- och antisladdsystem, inte att förväxla med det modernare antisladdsystemet DSC (dynamic Stability Control) SCHiinn: BMW-powerslang för läderklädsel. Beträffande värdet: bilen verkar sakna AC/klima vilket inte är en fördel. MEN förutsatt att historien är korrekt och bilen är i gott skick är 45-50 tkr rimligt. My Bimmer is my mistress |
|
|
ASC+T....kanske satt det endast ASC i e36or fram till dess. Har sett 93:or med ASC. Förklaringen till SCHiin, när jag försökte sälja min 528i 97:a hösten 2001 efter att ha blivit av med jobbet fick jag insikten om hur sjukt viktigt det var för många med skinnklädsel....flera skåningar ringde och frågade om "läudör" och flera värmlänningar ringde och frågade (trots att det inte stod något om skinn i annonsen) om bilen hade SCHinn eller "jag undrar om den har SCHiinet" "SCHiinet vill jag ha".....blev sur och kunde inte förstå varför det var så viktigt, dessutom går det fint att eftermontera för 10-15000 så får man helt nytt skinn....men men....sedan började jag se det som komik att det var så löjligt viktigt helt enkelt och satte i system att stava skinn SCHiin istället.....ASC+T....kanske satt det endast ASC i e36or fram till dess. Har sett 93:or med ASC. Förklaringen till SCHiin, när jag försökte sälja min 528i 97:a hösten 2001 efter att ha blivit av med jobbet fick jag insikten om hur sjukt viktigt det var för många med skinnklädsel....flera skåningar ringde och frågade om "läudör" och flera värmlänningar ringde och frågade (trots att det inte stod något om skinn i annonsen) om bilen hade SCHinn eller "jag undrar om den har SCHiinet" "SCHiinet vill jag ha".....blev sur och kunde inte förstå varför det var så viktigt, dessutom går det fint att eftermontera för 10-15000 så får man helt nytt skinn....men men....sedan började jag se det som komik att det var så löjligt viktigt helt enkelt och satte i system att stava skinn SCHiin istället..... /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Hoppsan kom två ggr tydligen, ursäkta mig! /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
sen har ju SCHinnets store bröder: "buffelpung-schinnet " ( som är ett exklusivt skinn) samt "utökat schinn"( helläder/fullskinn= skinn på dörsidor, stolsryggar, instrumentbräda ibland även innertak...) Sen som Simon säger utan AC är det en "iskall" bil att försöka sälja prutläge för ev. spekulant... sen uppåt 20 000 mil är det mer skick än årsmodell som avgör samt "magkänslan" om det är en bra bil eller ej... Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Snart ifatt dig i antal inlägg GM!!!!...:) /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Dream on Simon..... som Opel ägare är du alltid bakom vet du väl.... ( pssttt 8000 mil på 12 mån med firma Opeln... så lova att inte säga att jag kör mer Opel än BMW....) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Det är ju min bil Ste |
|
|
Här i Stockholm heter det leedur. My Bimmer is my mistress |
|
|
Ok, kan tänka mig vad det kallas i Sthlm....frågan är vad man säger i andra delar av landet...i dalarna är det nog skinn med sjung/svaj....:) I mina hemtrakter är skinnöt....:) /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
GM, Opel är ena riktiga slitvargar dö! :) /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
tycker synd om dig Norman blev mest skitsnack på denna tråden Ste |
|
|
45-50 är klart rimligt för bilen i fråga anser jag, om dokumentationen är bra. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Norman: Jag hittade en "fräsh" 320 hos en bilhandlare för 39000 kr... kolla jimsamauto. Sök på bytbil.com! Mvh Mohsen |
|
|
Ja den verkade billig,, men lite skeptisk till milantalen på denna.. kan ju vara som det ska, men jag är skeptisk och sedanen är inget han är ute efter tyvär, sedan ligger de lite billigare än Coupen också har jag märkt. Ingen färdator inga elhissar eller ingen eltaklucka, mer snikmodell kan det knappast blir. Tack ändån Norman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.