|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att det bara är på SBP stationer ska jag nog inte säga. Det är typ överallt. Men som sagt, det är ur min synvinkel. Hoppas att ni andra ser en annan verklighet. MVH Morgan. Länk |
|
|
Amerikanska bilar har knappast några förmåner jämfört med andra bilar. Att konstatera att motoreffekten är ökad över det tillåtna med säkerhet kan vara svårt, extra svårt är det på amerikanska bilar. För att bullret ska anmärkas på ska bilen bullra "mer än vad som är normalt för modellen", oftast bullrar jänkarjärnen betydligt mer än europeiska eller japanska bilar i originalutförandet. Dessutom har man betydligt mindre referensmaterial på lite ovanligare modeller... Jämför t.ex. en Volvo 245:a med raka rör utan ljuddämpare mot en Shelbycobra i originalutförande. Cobran väsnas fortfarande mer än Volvon men är trots detta i ett godkänt utförande medan Volvon bullrar mer än tillåtet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
carpimp: jga läste i bilsport någon gång att man kan kompressor/turbo mata helt lagligt om bilen är gjord före 1975 eller något sådant......... kan va därför alla jänkare kommer igenom bes med ex antal hk under huven................ rätta mig om jag har fel.................... |
|
|
Det är då i alla fall betydligt lättare att regga med fler hk under huven innan -75. Men av alla "raggare" som jag vet. Så är det ingen som reggat bilen. Och 2 av dom har 6 cyl "på papperet". Men under huven sitter det trimmade 8 cyl motorer. Och inte är det nån som uppgraderar bromsarna inte. Så jag håller benårt fast vid att det är lättare att slippa undan massa problem med jänkare. En kompis som har en honda med ett sportsystem, han fick alltid problem med polisen p g a för hög ljudnivå. Och han körde inte som en idiot. Så har vi en hel drös med jänkare i närheten som låter BETYDlIGT mer. Men det är aldrig nån polis som bryr sig. Men men, spelar ingen roll om jag blir stoppad varje dag för att jag åker nåt annat än amerikanskt. Jag vägrar i alla fall att köpa amerikanst. Men det är min personliga åsikt. MVH Morgan. Länk |
|
|
gassa: Du har fel! Bilen måste genomgå en registreringsbesiktning precis som alla andra bilar med ändrad eller utbytt motor. Kraven på effektökningen är precis samma som för nyare fordon. Enda lättnaden är att motorn inte behöver vara agvascertifierad, den kan alltså vara ändrad ganska fritt t.ex. med överladdning... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.