AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.756

Saved by PDC

Sida 2 av 3
Sitter det inte PDC i alla BMW ???!! ;-)

===========
V8-power
BMW-matte,

nej det sitter ej i alla BMW tyvärr....

Simon
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Min PDC funkar alldeles för bra. Hon sitter i sätet bredvid och börjar skrika så fort en annan bil kommer inom två meter. Kan dock vara lite jobbigt ibland. Funderar på att byta till en nyare version.....
Visa användare
605
göran
525ixt-94
chill:a grabbar,

diskussion är bra.
Lite ironi och raljerade behöver man inte ta
åt sig av, det piggar ofta upp läsaren.
Skrattade till åt Pompes och Harris inlägg.

Till sist får man välja själv om PDC är bra
och värt extra stålar.

Ras.mus
Sen har vi ju faktiskt ett tillfälle som nog lille Harri har missat. Små barn och djur bakom bilar. Det är inte alla som fattar att en bil kan rulla bakåt och ser man inte dem när man "glatt backar in i en ruta" så kan det gå illa...

Såna här hjälpmedel är just HJÄLPmedel, inte automatisk parkering. Man ska parkera som vanligt men få hjälp att undvika olyckor.

Det går säkert utmärkt att köra utan bromsar också, om man bara tränar ordentligt...
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Pompe den va bra! *ASG* Så sant, så sant....
Gammal tråd som fick nytt liv....har ytterligare bevis på att avsaknaden av PDC är dyr...frugan backade in i en vägg i våras på våran nuvarande bil utan PDC...resultat:Omlackering.

/Simon
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
...och det behöver inte kosta 7000:- heller, finns "pirat" för 1500:- med samma funktion.
or
725
oreo
323i -85
BNTS:

Vilka saljer dessa och har du testat ngt sadant piratsystem?
Harri: Först skulle jag vilja att om du är ironisk så kan det funka med lite smiley's lite här och där. Som jag läser dina inlägg har de lika mycket inroni som innehållsdeklarationen på ett cigarettpaket ;)

Sedan vill jag bara undra var ni har fått 7kSEK ifrån det kostar 3800 spänn som tillval och det är väl vad det kostar att få en repa på kofångaren om du skall lacka om den, snacka om ROI efter första gången du skulle ha backat in i något.

Sedan backar man väl tills det piper konstant och kryper bakåt 20 cm till ... så använder jag den iallafall..

Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Det är bara den obildade generationen som måste ha smileys till hälp för att förstå ...
mackan325
Den som gillar att löda lite grann kan köpa ett kit för 500:- Länk
Med lite uppfinningsrikedom bör man kunna gömma sensorerna så att det blir snyggt.
mackan325
Länken funkade inte, klicka kits och sedan 'alarms and automotive applications' så finns det ett kit.
cane
Håller med att grejen som sådan är smart, men varför tjuter den som en besatt när det är huuuuuuur mycket plats som helst kvar? Riktig kärring kalibrering tycker jag, har faktiskt kopplat ur min då den bara stressade mig.
D-diddy
Cris. fan vad lågt att skylla pdc-inköpet på din flickvän. hoppas att du visat henne det du skrev. om du gör det lär hon montera pdc på sigsjälv så det skriker NEEEJ när du kommer närmare än 3 dm bakifrån. ( för er som inte förstår ironi ;)))))))))))))) jag skämtar)
David
or
725
oreo
323i -85
mackan325:

Intressant kit! Tyvarr sa ar jag inte nagon hejare med lodkolven, men det stod att det hela skulle vara latt sa man kanske skulle prova sig pa det hela i alla fall! Nagon som har nagra ideer om hur man kan placera sensorerna snyggt??
mackan325
Funderar på om man inte kan köpa husen till org. PDC sensorerna löst och bygga in i dem. Ett alternativ kan kanske vara att undersöka om man kan använda andra sensorer än de som ingår i kitet och köra med org eller andra aftermarket som är lättare att bygga in.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
BMW orginal eftermonterings PDC till E39 kostar 4250kr utan rabatter. Den funkar garanterat som den skall och passformen bör vara bra.
Och har man TV/Navi kan man köpa en orginal backkamera för 4950...
Finns massor av orginaltillbehör till BMW.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
or
725
oreo
323i -85
Till E60 kostar 8100:- .....
mackan325
Magnus, klart det gör men 4000:-.....

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.