AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.192

Desperat! Bilen vill inte längre!?

Sida 3 av 3
På motor vägen sitter tändningen styrenhet, under ett gummi, det står Telefunken på den. Kolla kabeln. En Teori.

Kom just på angånde boxen på din bil knappast har blivit fuktig den slutade futan antagligen fått för varmt. Har din bil ståt i direkt solljus innanunka? Svart plast = varmt... Teori två.

Bensinen annser jag däremot att du kan glömma, den startar ju dirkekt säger du då de fått stå sina 30 sekunder.

Det finns en mikrobrytare under gasspjälet som skall regera så fort du rör i gasen. Om inte den funkar kan insprutnigen lämna i tomgångsläge = då du gasar får den inge mer bensin.
Ryck ut stöpseln och mätt mellan 2 och 3 på "ritningen" nedan, så fort du rör i gasen skall den börja leda eller inte leda, minns inte vilken väg.

- - -
1 2 3 Teori Tre

____
En bil skall ha minst 6 burkar

Länk
bu
43
bumbi
320i -83 e30
Tack alla, nu har jag lite saker att pyssla med när jag kommer hem till "precious"igen =)

Lite tokigt eftersom jag ligger i lumpen och inte kommer hem förrän på onsdag kväll, men då sätter jag igång... Hör av mig senare om hur det går!
/Stefan
bu
43
bumbi
320i -83 e30
DET HAR LÖST SIG! =)

Hehe, nu spinner hon som en brunstig panterhona igen...

Problemet var: En bränsletrycksregulator i motorutrymmet (den som går från spridarna och ska leda tillbaka returbensinen) var kaputt! Kan mejla bild om nån är intresserad...
Så ingen returbensin kom fram och motorn dränkte sig själv eftersom pumpen bara pumpade på och bensinen inte hade någonstans att ta vägen! Mätte upp till 12bar från pumpen istället för 3 som det ska vara...

Woodman: Nu tänker du säga "vad var det jag sa" men det var faktiskt inte den "tryckregulatorn" jag menade tidigare =) tack iaf!

Så, nu är tomgången jämn som en filbunke och bensinpumpen tyst som en mus och jag lycklig som få! =)

Så, TACK för alla svar och funderingar!! =)
/Stefan

Ps. Kan verkligen rekommendera "Gunnar Rönn Bilservice" i Nyköping, han KAN sin bmw!
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Jag kan säga "Vad var det jag sa !!!"

MVH Mats

OO=00=OO
Ägt:525/E12-535i/E28-520iS/E28
525i/E34-528i/E39-325iC/E36.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
imponerande me all kompetens!
det ända man besitter är god smak haha...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.