|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har länge tyckt om Bmw:s e32 serie och funderar på att köpa en.Har varit och tittat på en bil på en firma i uppsala.Bilen har stått på firman i över ett år.Bilen hade kostat 29000:- och var nu nedsatt till 19900:-.Bilen var rostig en skärm var bytt och det var rost på backluckan samt dörr lister.Ingen läderklädsel och ingen AC inga lättmetallfälgar.Vid provkörning så ryckte bilen hela tiden och när man stod still med driven i så vibrerade bilen. Efter en mils provkörning så började det låta illa under bilen.Typ drivaxel eller kardan.Försäljaren sa att när en bil står länge så går den dåligt man måste blåsa ur den i några mil.(hmm). Dom skulle kolla vad det var som lät under bilen.Bilen är svensksåld och har gått 25000 mil.Hur mycket bil får man för 20000-25000:-? Ber om ursäkt för att detta inlägg blev lite långt. | |
Scheckheft |
Hej, avråder dig från köp. Kolla gärna här på BMWPower vad som finns för dessa pengar. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Köp INTE!! På din korta beskrivning hör man redan där, att pengarna kommer att flöda genom den bilen....och sen att den saknar AC o skinn gör bilen MYCKET svår såld. Gör som Scheckheft råder dig till, titta i BMWBörsen.... finns mängder att välja o vraka bland. Mvh Peo |
|
|
Hej! Var detta en grå 730 från 87? Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
|
e32 utan skinn och AC är inte bara svårsåld , man bör ställa sig frågan om man ens vill ha en bil utan AC nuförtiden då det är "standard" . För 20-25 loppor bör du få ett exemplar som är bra llround eller riktigt bra mekaniskt och kanske lite rost eller "rostfri" och sämre mekaniskt. Små elfel och smågrejor blir det på alla e32 eftersom bilarna helt enkelt är gamla och är väldigt komplexa. Själv skulle jag aldrig handla på ene bilfirma där säljaren på fullaste allvar menar att kan man ""blåsa ur"" allvarliga mekaniska fel , oseriöst ! "e32 annars är jag hellre utan" |
|
| Hej. Soki Ja det var en mörgrå BMW.Tack för alla svar.Nej jag ska inte köpa denna bil. | |
|
Okey, då vet jag. Har själv kört bilen och ja, jag avråder från köp. Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.