AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
433

Vad ska man betala för en 325iM -90

BMW 325iM -90 som i dagsläget har gått 14640 mil, kamrem bytt vid 13 000 nånting, skattad och bes, fulla M-Paketet, taklucka, ABS, sänkt, 15" L-M fälgar med hyfsade däck, vinterdäck finns, delfingrå metallic, 99,99% rostfri, nytt avgas system, nya broms skivor och belägg(har nya handbromsbackar liggande som oxå ska på) K&N filter, Motorvärmare och kupé uttag, pioneer stereo med CD-Växlare i den oxå, MDS
fanatic framsystem och CarGuard larm mm.

Hur mycket bör man ge för bilen?

Högst 35 tusen, inte ett öre mer.
ok.. så alla försöker sätta "fantasipriser" då eller? han som har bilen begärde cirka 50 000 kr för den, men tyckte att de var lite mycket..
Bilen verkar sakna AC,skinn och farthållare vilket gör att det begärda priset är på tok för högt. Dock är det som vanligt tillgång och efterfrågan som styr.

Simon
Vad tycker du att jag ska betala för bilen då simon_en?
Är inne på Stoffes linje gällande prissättningen. Dock tror jag att priset borde ligga närmare 30' än 35'. Önskar dig lycka till hursomhelst. För 50' är det bättre att rikta in sig på e34 eller e36 anser jag.

Simon
ok.. de låter bra de. ska ta kontakt med killen idag så får vi se vad han säger.
Lundy,

önskar dig lycka till! Det kan ta ett tag innan en del inser vad sin egen bil är värd dock....:-)

Simon
Bl
92
Blarwp
BMW 325iT -89
Tja lundy-ponken!
Vi får kolla på lite andra bilar i den prisklassen, ja menar sååååå mycket värre än de som vi har kollat på verkar den ju inte va..
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag tycker 40.000.- vore ett bra pris. En fin och påkostad 325'a har ett högt pris. Vissa förstår inte E30's storhet.

Mr C
Lundy

Handlar nog inte så mycket om E30:ans "storhet". Det handlar snarare om emotionella faktorer när 325:or bjuds ut till 50' av ägare som lagt ned en massa tid, jobb samt pengar på bilen som de sedan försöker få igen.
Lägger du till 15' till på 50' kan du få en fin, fulldockumenterad 325 92:a som har 192hk, mer utrustning, färre ägare och modernare formgivning.

Tål att tänka på kanske...
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Jag tycker inte att man kan jämföra E30 på E36 på det sättet. Jag tycker klart att man kan betala mer för en E30 än en E36:a!

E30 har en tidlös design, som inte bmw lyckats upprepa.
I E30 så finns det en väldigt speciell körglädje och fullständig kontroll av hur bilen beter sig.
Många vill betala mer för det än en E36 som visserligen är nyare och "bättre", men tråkigare och allt för vanlig.
kentsamuel

Vad som styr en bils andrahandsvärde är tillgång och efterfrågan. Sen kan vi tycka vad vi vill om design, körglädje mm. Det såldes väldigt många 325:or i Sverige i slutet på 80-talet och är således inte någon särskilt ovanlig modell. Om man jämför med vad 320 och 318iS E30 säljs för ter sig 50' för en 325:a ganska löjligt om det inte rör sig om ett direkt utsällningsexemplar.

De finns Volvo-fanatiker som hävdar att Amazon är den snyggaste och bästa Volvo som byggts. Dock är de sällan som de säljs för samma pris som en 940...
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Det är precis det med tillgång o efterfrågan, som nämts så många gånger, jag syftar på.

Många betalar hällre 45' för att få en av de fina 325 E30 som finns istället för att köpa en nyimporterad 325 E36 för 45'
Och det gör man kanske för att man gillar design och körglädje, och den personen tycker att han fått mer bil för pengarna, medan en annan kanske tycker samma fast om E36:an.

Man kan ju alltid fråga sig hur många 325 E30 som verkligen SÄLJS för 45-50' privat. Det finns alltid någon fåfängd stackare som är beredd på att betala "vad som helst" för en viss biltyp. Att dessa skulle vara i majoritet betvivlar jag ang 325.

Jämför gärna med tidigare inlägg ang 325:or E30 vad de VERKLIGEN sålts för. Tror nog att 50' framstår som ett fantasipris då.

Mvh
Christoffer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.