AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
366

Jag undrar fortfarande hastighetsmätaren

Hej.

varför hastighetsmätaren, trippelmätaren och ekonomimätaren inte fungerar och fungerar dom så fungerar alla eller ingen.
Just det där, att alla fungerar eller ingen måste ha en avgörande betydelse för var felet är. Jag har kollat mina Si battrerier och dom är fulladdade.
Jag hörde att dom kan visa full laddning utan att vara fulladdade.
Att dom vid belastning ska visa vad dom igentligen har för styrka.
Det låter lite konstigt för mig.
Sammanhanget alla eller ingen låter för mig som något avgörande, så är det någon som känner igen detta???????

Många tack på förhand.
Frank

Har du provat rycka kablarna på baksidan? Ändras det då är det antagligen kallödningar.

____
En bil skall ha minst 6 burkar

Länk
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Du kan nog vara lugn. Framgår inte vilekn model du har, men jag hade samma fel på min E36. Jag lossade kablarna där bak, de som sitter bak på bakväxeln. rengjorde dem sedan funkade det kanonbra igen. Kan tänjka mig att det är de som strular till att. Mitt började bara lite ibland sedan blev det värre & värre.

Hade fel på mina SI Batterier på min 318 E30,, men då var det annat som strulade ibaldn med,, tex fel värden på mätarna mm. Tror alla gånger att felet sitter där bak under bilen.. väldigt utsatt läge med nämligen..

Lycka till!!

Ste
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
När min gamal 320 fick detta fenomen så var det kallödningar i instrumenthuset som jag inte orkade in och löda om så jag bytte hela mätarhuset.
Kan även vara givaren på bakaxeln.

/Persson

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.