AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.442

Gävleträffen resultat

Sida 1 av 2
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Var hittar man resultaten från Gävleträffen?
Grusse
Kommer nog upp på Gästrikesektionens hemsida så småning om.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jag kommer lägga ut det så fort jag hinner. Men kolla på www.bmwcs.com/gefle i veckan så ska de nog vara där.
En tanke angående tidtagningen.......
Vem bryr sig om reaktionstiden?
När kör och står där som publik så vill man ju veta vilken tid som har presterats på de 400 metrarna inte hur snabb man va att släppa upp kopplingen.
Jag och många som körde var irriterade på detta.
Annars tyckte jag att arrangörerna gjorde ett bra jobb med tanke på omständigheterna......överkörd utrustning t.ex
Grusse
Hur var det, skulle reaktionstiden räknas med på den tid man presterade? Hörs klart och tydligt på filmen som jag nu tittade på i efterhand, att speakern säger att "För att hornen ska växa lite ytterligare så räknar vi med reaktionstiden".

Men jag var fram och sa till när dom började köra stegen, eftersom jag kört snabbare än en annan som fick köra stegen i samma klass, om man nu räknar in reaktionstiden. Men fick då till svar att man inte räknade med reaktionstiden?

frågan är vad det var som gällde? Och undrar hur det var på konkörningen, om den tiden räknas med eller utan reaktionstid?

Precis som "Ivar Finding M5" sa, bra jobbat av arrangörerna.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ja, ang reaktionstid är det många som känner sig lite fundersamma. För att reda ut det så var det såhär.

Slalom: Här räknas tiden från att gröna lampan lyser, tills man bryter slutfotocellen. Reaktions tiden är från grönalampan, tills första fotocellen. dvs MED reaktions tid.

402m: Vi mäter tiden från grönlampan tills man bryter fotcellen vid 402m. När vi plockade ut stegen tog vi bort reaktions tiden.
Vi tycker att det blir lite mer spännande då, för hur kul är det om en bil sticker och den andra står kvar, och sedan vinner den ändå. Blir lite mer roande för publiken. Vi presentera ju alla tider iallafall. snabbaste BMW var även det utan reaktions tid.

Vi kanske får rätta in oss i ledet och bara förmedla 402 tiden, om det nu blir någon mer träff i Gävle.

Rotti
Reaktions tid är a & o inom drag racing

Inom dragracing kör man ju utan reaktionstid på kvalen (endast 402m tiden), medan det gäller att vara först över mål i elimineringen (stegen). Detta är den bästa lösningen tycker jag, men det kanske blir struligt?
Hur långt ifrån starten låg fotocellerna för reaktionstiden förresten? 0.8 sekunder i reaktion är ju ingen höjdare.
0,8 är ingen höjdare, men många har betydligt sämre än så. O man kör på grönt brukar man få ungefär så lång tid. Man lär ju "tjuva" för att få en låg reaktionstid. Jag brukar ligga på ca 0.150.
Bäckis: Vad hände med din bil? Jo, jag vet att man bör tjuva, men det var ju ingen vanlig gran och jag tyckte att det var rätt lång tid emellan sista gula ljuset och grönt, så jag vågade inte köra på gult. Egentligen var jag bara intresserad av att få en 402 meterstid på bilen och den är jag rätt nöjd med.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Flåklypa, Vi satte ju stagepinnen vid fotocellernas brytline, dock är de hjulet som bryter dem. så ca 50cm skulle jag tippa.

Sedan är det lika lång tid mellan gult-gult som gult-grönt (1.5s)

Såg just att resultat från slalomkörningen nu finns uppe på sidan...
Länk

/Jimmy
Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
2 vippor gick av för Bäckis:(

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
BMW735IA: jo jag såg det =) Tro på fan så lyckades jimmy köra sönder nått i min framvan när han surade som en tok och knep sämsta tiden =) Hjullagret på vänster sida vart tok slut samt nått anat som glappar i styringen =/ Så nu har han jobb sen när han får semester för de där får han fixa. Det tänker inte jag..
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ja, det var synd att man inte fick se mer av Bäckis, men man får väl vara nöjd med att B7an höll för 5 repor.. Lite taskigt väder bara, men i o f s bra för turbo.
Teres : Varför kör han inte sin bil?? Är din roligare att köra sönder?

Kan avslöjja att det blir trimmkam och div. grejor till nästa år då SKA 318:en vinna klass 1.

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
BMW735IA: Jo han tycker nog det är roligare och köra sönder min bil. Näe en renovering av jimmys topp är ett måste så både han och jag tycket de var onödigt och ta den. Plus att vi fick punktering på den på middsommar så han har inte fixat de däcket en och han vägrade köra med ett reservdäck bak.

Och nästa år ska jag köra konbanan för det märktes mycket väl att jimmy inte var van med min bil. Jag får den aldrig och släppa på de där visset som han fick. så nu har han fått bya planer för den vita 323an att de ska bli banköringsbil av den och inte turbo. eller så ska de blir dåde turbo och banköringsbil av den. Pojken har svårt och bestämma sig =)

/ Teres
Han skyllde ju på att det var blött :)

Hehe.. turbo och bankörning låter ju mycket bättre tycker jag :)

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
haha han körde ju bättre när det var bött en tort =) synd bara på första åket på vändingen annars hade han fått en kanon tid tror jag om inte handbromsen hade fansat inne så han snurrart ett varv där nere =)
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Nu finns de där..... Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.