AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.491

Frågor om GÄVLETRÄFFEN som var den 28:de...

Sida 1 av 2
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag undrar om det är nån mer som tycker som jag. Att det typ skulle kosta 100:- för bil och förare att åka in och parkera, så 250:- för att köra därinne. Jag tycker att det var ALLDELES för många snygga, brutala och vackra BMW bilar utanför flygfältet.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Carpimp, Jag kan tala om att vi som arragerar det diskuterade detta igår efter träffen också.

mvh Jörgen
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Håller med Carpimp.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :(
Nybliven 750i E38 ägare :)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
vad är det där och bråka om igentligen, som om det inte kostar om man ska på nån av bilsports saker. Då kostar det ju ju mellan 100 -150 / person bara för och titta så.

sen att nått gick sönder i framvagen på min bil efter jag lånnade ut den till killen min var en annan sak =) Jag skulle nog försökt mig på konbanan själv i stället, märktes att han inte var van med min bil eftersom han lyckades snurra båda gångerna.Jag tycker iaf det var modigt av alla som körde. Men nästa år om det blir av så ska jag själv porva på konbanan.

Mvh Teres
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det tycker jag vore en utmärkt idé! Vi parkerade båda våra BMW utanför, eftersom de inte hade lämpat sig vid körningen.

Det är stor skillnad mellan 500:- och 200:-, om man inte ska köra. 100:- för att "visa upp" bilen och få åka in, tycker jag är helt OK.

Dessutom, så skulle sportbilar av andra märken (ex. Lotusen, NSX'en, etc.) kunna få åka in och "ställa ut", men inte köra.

Säg ex. att man all passagerare + bilen får åka in för 100:-, men inte köra. Då tror jag det skulel komma mycket roliga bilar att titta på...
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Har jag sagt att det är nåt att bråka om??? Jag bara undrade om det var fler än jag som tyckte lika. Och jag tyckte i alla fall att det var synd att t, ex den brutal låga E39 M5:an med 19" stod utanför. Bland massa andra fina bmw bilar. Det flesta som inte ville köra konbana eller strippen stod ju utanför. Kändes lite tråkigt, det var inte många bmw:n som höll min kära M535i sällskap på gräset.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag håller inte med quixotic2 att NSX:en och lotusen skulle få ställa ut. Jag tycker mycket om båda dom bilarna, men dom är inte bmw:n. Och det är trots allt en bmw träff. Så min åsikt är i alla fall att bara BMW:n ska få åka in på området.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Carpimp, jo det är ju frågan om de betalt 100 kr.
För 100 kr för att ta in bilen,
250 kr att köra, få 1 liter olja för (180kr) och en t-shirt (50kr)

Tyvärr är det ju så att allt kostar, och att vi överhuvudtaget får hyra flygfältet tycker jag är mycket possitivt. Sedan att massa BMW ägare ställer bilen utanför istället är ju synd.
(eloge till er som inte gjorde det)

Vi måste ju överväga detta till nästa år, för går det inte ihop så känns det inte så kul att forsätta. Och få sponsorer är inte det lättaste.

Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
-om det finns en profilerad utställning samtidigt som konpanan/402 m skulle det nog locka en del att ställa ut o kanske få en plakett? el ett omnämnade.. en tanke iaf?

-det genererar ju mer penningar till cluben samt gör det mer sevärt för allmänheten, dvs inte clubmedlemmar utan vanligt folk som vill besöka ett evenemang att fördriva en fin lördagsförmidag med.

resultatet är ju att fler bilar kör in på området, inkomstrena för besökande fotgängare ökar och ett mer mångsidig evenemang

*fundering*
Mvh L

Visa användare
114
rally_babe
330Ci Clubsport -02
osså Z8:an i bokyllan då
Audi A4 -03 "Blue Scar" showbygget.
carpimp: min gjorde i alla fall din bil sällskap på gräsmatta i sånan fall *haha* gjorde mig zipp nada att betala 200...är så extaz ändå *skrattar*

Alltid svårt att sätta priser allra hellst om man får det svårt att gå runt.

Bra jobbat ändå Jörgen! MEN jag hörde aldrig någon sång;)
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Carpimp! Jag gjorde dig med sällskap på gräsmattan...
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Självklart ska det gå runt. Och jag hade mycket trevligt. Trist bara att den röda stackars M3:an fick bekanta sig med mätutrustningen. Och jag betalade gladeligen pengarna det kostade att åka in. För det ansåg jag som självklart. Men jag tyckte att det var oerhört trist att så många stannade utanför. Men men, i vilket fall som helst så återkommer jag nästa år.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
61
J_boy
323i-85
Jasså Du rally_babe...även du skriver på Bmwpower forumet...hade du trevligt på träffen då??

BMW-There ain't no substitute...
Visa användare
114
rally_babe
330Ci Clubsport -02
osså Z8:an i bokyllan då
Audi A4 -03 "Blue Scar" showbygget.
självklart johannes! =) där det finns BMW där finns jag....så gott jag kan i alla fall =) Hade det toppen på träffen, synd på det krassliga vädret bara men lika kul för det. hade fullt sjå o få bort det gula nr från min bakruta på kvällen sen bara *haha*du skulle vart där *knuffa på*
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja det där gula nr har jag inte försökt och peta på en antar att det sitter som bara den för och retas lite extra =)

Visa användare
61
J_boy
323i-85
Hehe...ja kommer när ja köpt 328:an=)..hehe..nämen vadå...klart att det gula numret ska sitta svinhårt...arrangörerna ska ju också få ha lite skojj..ellerhur Jörgen?

Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jo nog fan sitter dom hårt, jag har fortfarande förra årets två nr kvar på B7an.

jimpa
Får sitta kvar tills nån annan i familjen tar tag i saken :)

/Jimmy
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
J_boy, hehe, jo, det handlar väl lite om att det blir rätt dyrt med klistermärken också, och vi måste ju dra ner på något... Eftersom vi inte vill lägga massa pengar ur egen fika. Jag har ju pendlat Uppsala->Gävle Tor ett antal gånger för att planera träffen. Vilket kostar mig ca 300 kr gången.

Ta ett rakblad , det funkar alltid.
Fast jag fick bort mitt med avfetting och frotehanduk.
Visa användare
61
J_boy
323i-85
Aja...då är min fråga...blir det av nästa år??...för då kan man lixom vara med o leka med dom andra bmw folken...i år så gick det inte av två orsaker...ingen bil som är reggad eller körduglig...o för det andra...brist på körkort=)

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag hann knappt hem och kliva ur bilen innan tvätthinken var fylld och sonax schampot jobbade på siffrorna. Sen lite glas polish så blev det som nytt (siffrorna var helt puts väck i alla fall).

Är det inte dags för nästa träff snart??? Vill åka på fler, det är ju skoj. Men jag antar att nästa träff man släpar sig ner på är Vallåkra. Är det fler som ska dit?

MVH Jag.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.