|
|
|
|---|---|
|
Ja...som rubriken lyder?? En bmw 320.... | |
|
Enligt de mekaniker jag varit i kontakt med: Nej. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| ja.. du behöver bara lossa motorfästen o lyfta motorn nåra cm så går det | |
| jag har gjort det flera gånger.. eller så kan man ta bort stagen som är i vägen för oljetråget... | |
|
doggy, Jo så är det förståss, men lyfta lite behöver man. |
|
|
Jo det går det, har gjort det själv, körde slut på ett oljetråg och orkade inte lyfta ur maskinen. Du börjar med att skaffa en motorlyft som du lägger i "lyftöglan", lossar på motorfästena och hissar upp motorn så långt det går, så att bakdelen av den tar i torpedväggen, sen skruvar du upp alla bultar på oljetråget. Sen kommer det svåra att lyckas vinkla ut oljetråget, är jäkla svårt att hitta rätta vinkeln men ibland går det direkt, annars tar det lite tid bara. Du ska dra oljetråget frammåt. Hoppas det går bra. =) |
|
| Ok,ska ta testa det....vill helst inte lyfta ut hela motorn | |
|
Det går bra... Vi gjorde det på en 85:as 320... Lossade bakre motorfästena och hissade upp den, men vi fick lossa oljepumpen inne i tråget för att få ut det... Deodorr |
|
|
Jupp det går. Men som Deodor säger måste man lossa oljepumpen för att få bort tråget, sen är pumpen inte den lättaste pinalen att få tillbaka. Helst ska man ha tre händer med fingrar smala som strumpstickor. Se till så att du får tillbaka trågpackningen rätt också, lite bökigt att se. I alla fall på min 89a... //Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.