|
|
|
|---|---|
|
har en 87:as 535i som går helt perfekt men i bland när man drar ur den ordentligt så lägger den av och sen vägrar den starta, om man öppnar databoxen sitter de fyra stycken transistorer;resistorer på en aluskena. varav den ena har ett nr som är ph RBDT95 . denna transistor brinner upp varje gång detta händer . varför händer detta ??? och är det någon som har haft samma problem??? LilleSKUTT | |
| Jag hade ett liknande problem, en spridare hade ett litet lustigt ohm tal. Och om värdena på spridare eller nogon givare är riktigt fel, kan boxen brinna. Mät upp allt som har kontakt med styrboxen! | |
| Jag läste någonstans att det är viktigt att man har alla jordkablar som ska vara till motorn annars är det risk för att boxen tar skada! | |
|
Hade ett liknande fel på min,har bränt 2 boxar men jag hittade felet d var dålig kontakt vid kontakten som sitter vid säkringsboxen!! Ta lös kontakterna där å böj om stiften lite så du har bra kontakt,d är runda stift där å det är ingen bra kostruktion!! Lycka till... |
|
|
tack för tipsen tror att jag har hittat felet jag mätte upp spridarna och hadde endast 3 ohm (ska vara 15-17)på dom så jag tog lös dom och kollade lite det visade sig att det satt fel spridare i bilen (jag jämnförde med min andra och dom såg inte ens lika ut och de var fel nr på dom inte ens samma antal siffror samt fel färg ) har nu bytt spridare då jag hadde en uppsättning liggande med rätt nr väntar på en ny styrbox så får vi se om de funkar bättre undrar vilka klåpare som har hållt på med bilen tidigare=) LilleSKUTT |
|
| Robert, undrar vad det är för jäkla %&/# som har monterat dit lågohmiga spridare. misstänker dom har tagit spridarna från en 528a och trott det skulle funka | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.