|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är svårt/krånligt & demontera hela instrument panelen i en e30 84:a? Nån som gjort det?...hur lång tid kan det ta? | |
|
Menar du hela skiten eller bara instrumenthuset? Antagligen så menar du hela skiten... Jag vet inte hur det är, men jag antar att det inte är några större problem. Om det bara är själva instrumenthuset du skall ha bort så finns det en beskrivning här på sidan under gör-det-själv / mekartips (byte av si-batterier) Min bil: Länk |
|
| Ja,jag menar alltihop....det kanske heter annat än instrument hus??....man är ju trots allt en "båt-flyktning" från finland.....*s*....allt det svarta menar jag,som är framför vindrutan & så....(hoppas ni förstår) | |
|
Jag förstår precis vad du menar och du skrev helt rätt från början. Jag ville bara försäkra mig om att det var hela rasket som skulle bort:-) Börja med att ta bort ratt, instrumenthuset, stereo, klocka, reglage mm. Sedan tar du bort mittkonsolen vid växelspaken. Sen är det bara till att leta efter fästpunkterna och ta lös dessa... Varför ska du bort med allt? Läckande värmepaket? Min bil: Länk |
|
| Funderar på att ta den från 320:n & vid senare tillfälle byta i min 318:n,då den är sprucken....320:n ska nämligen till skroten snart. | |
|
Tar nog en dag om du är noggrann och inte vill sabba nåt. Det gjorde det för mig. DVS ca 10-12 timmar i lung och ro. Tips :märk upp alla kablar så monteringen blir lättare om de är inte märkta redan dvs. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.