AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.332

Billigare alt till M3 E46?...

Sida 2 av 4
Man måste vara blind för att undvika att se en M3 E46 el. M5 E39 om man åker in till stan (Sthlm) en sväng.

mvh // Lazze
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En ja, inte 15-20st.

Jag tror inte E46, och särskilt inte de dyrare modellerna, lider av något pizza/kriminella syndrom. Detta kanske kommer drabba modellen om 5-6-7 år när priserna börjar gå ner emot 150k.

Starre: Fick mailet, ingen SMG du har mail :o)
Här är lite fler Brabusbilar.

Världens största oberoende biltrimmare är det f ö.

Länk
Lazze:

ja om vi både menar M3&M5 så öker risken att man ser några i stan men det där med 15-20st m3 istan hmmmm så vanlig bil har jag väl inte:))

acey:Nix inget mejl
15-20st inom 1 timme = Nej, men det finns en hel del E46 M3 i Sthlm. Om jag åkte in till stan nu så skulle jag se minst 4-5st.
Ingen vanlig bil men inte ovanlig heller.
Lazze:

Ingen vanlig bil men inte ovanlig:))

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dock betyligt ovanligare än SL 55 amg och SL 500, iaf här i Göteborg.
Starre:

Ingen vanlig bil men inte ovanlig HELLER ;))

Vi kan vara överens om att E46 M3 är en ovanligt häftig bil :)
Tycker att det är väldigt många BMWs överhuvetaget, hade räckt med att vi här på forumet körde dem ;)

mvh // Lazze
Länk
Jag tycker gubbstämpeln på Mercedes e som bortblåst.
Jag tycker exempelvis att nya e klasse är flertalet gånger snyggare och har ett sportigare utseende än nya 5an.
Nya CLK är även denna ett mästerverk i design... Vill ha!!

Vad gäller körkänsla så kanske de inte håller BMW klass riktigt, men inte långt ifrån.. Tycker jag!!

En vän till mig som har den nya e-55an hänger av nya porsche 911 turbo. De ni!!!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Anders.W:

Skaka liv i din vän, för han måste sova och ha drömt att hans Merca är snabbare än en 911 Turbo...........

// Rocco
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
M3-Rocco,

SL 55 är snabbare än 996 Turbo och E 55 är snabbare än SL 55.
dansguru
lazze: inom en timme? nej men inom en dag.

jag åkte igenom stan nu på kvällen vid 18. såg två m3e46or. bara på den tiden det tar att köra från sergelstorg till globen.

starre:nej. jag har för mej att agda har en silvrig cab med 18".

JAG VILL HA E55 (monster)!!

jag sticker och lånar polarns kamera nu. imorn blir det fota. var kan jag lägga upp resultatet??

dansguru
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Brabusen är inget alternativ av det enkla skälet att du ej kan regbesiktiga den i Sverige som direktimporterad.....
Jag skulle vilja se minen när man lämnar denna på reparation hos sin lokala Mercedeshandlare och tror att det skall vara klart till nästa dag... :)

När jag var sugen på SL-merca och pratade med mercedes om priser och ägandekostnader (för oss med normal ekonomi) så varnade dom för 12:orna men framförallt Brabus och AMG då vissa delar kunde kosta multum...

men iofs köper man en bil som denna eller M3 E46 så gör man inte det för sina sista slantar...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns ju en del brabus billar som rullar i Sverige så helt omöjligt att få in dom kan det inte vara?
Det är som Gustav säger... dom är den största oberonde biltrimmare som finns... dom har en grym omsättning. Så det borde gå att få in en Brabus.

Alltså inte som AMG eller Alpina om jag har fattat det hela rätt.
Så svaret på frågan om man kan ta in bilen borde väl vara jag för i papperna så står det väl att det är en vanlig "Stjärna".

MVH Patrik

Drive it like you hate it...
Vad jag vet så äger Mercedes AMG och BMW Alpina.... så dom ska man väl inte räkna med ändå.

Brabus kan det bli problem att få in i Sverige, likaså med Hartge.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
nope, anledningen till att man kan regbesiktiga AMG och Alpina är att de klassas som biltillverkare, Brabus gör det inte, villket innebär att Mercedes skall utfärda ett typintyg åt importören för att bilen skall kunna regbesiktigas...detta gör de inte, lika lite som att BMW gör det för att importera för exempel en Hamann E46 med v8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.