AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.333

Billigare alt till M3 E46?...

Sida 1 av 4
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hittade denna, snedsteg - jag vet:

Länk

Mycket bil för pengarna om man jämför med ursprungspriset
(c 1MKr?)
Undrar om M-B-ägarna har ett lika trevligt forum, dock? :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Snarare alternativ till alpina B3 tror jag. En gubb-bil är alltid en gubb-bil oavsett antal hästar ;)
Helt klart mycket bil för pengarna.

Hade en kompis som blev ordentligt frånåkt av E-klass (kombi) Brabus i hans dåvarande Corvette C4 för ca. 3 år sedan. Han blev ganska förvånad då han inte kände till Brabus.
Jag skulle kunna tänka mig en: BRABUS 6.1, E55 baserad touring, 426 PS, 621 Nm!

/Wille
Moddar Brabus något mer än bara motorn? Om den har samma tråkiga chassi och styrning som övriga CLK av gamla (första) modellen tröttnar du nog så fort du har slutat att imponeras av accelerationen.

Och som sagt, knappast någon seriös konkurrent till M3. Men det beror förstås på vad man är ute efter...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Henrik A,

Brabus moddar det mesta, de kan sina grejor :)

Instämmer i att den känns snudd på "prisvärd", men MB-forumet är nog inte mycket att hänga i granen: minimiålder för inträde lär väll vara 60?? ;-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Pe
27
Pete
325iC -94
Otroligt häftig bil! Parkera denna bredvid en E60 så ser man nog vilken som bör kallas gubb-bil.
Ja, Brabus kan verkligen sina saker... dom har ju inte kommit med i Ginis (stavning???) rekordbok för världens snabbaste serieproducerad bil för intet.

Sani
WilleW;

det fanns också en 6.5:a på mobile (450 hk E-klass) för "futtiga" 297000:-, kan man leva med taxiutseendet bör detta vara en sjuhelvetes bil till att gå (bla 4,9s 0-100 km/h...)
RS6-prestanda till en tredjedel av priset?
(Detta var dock en -97-98:a om jag ej minns fel)
Sani:
Taxiutseendet är ju lite av grejen!
Hur coolt är det inte att hänga av en Porsche 996 Carrera med en taxi? :)

/Wille
dansguru
om man går inne i sthlm en dag så ser man 15-20 e46 m3or men inga 5,8 brabusar. m3an börjar bli en "2000-talets volvo 740".. =)

dansguru
Nja, riktigt så är det väl inte?
Man ser ju en M3e46 lite tydligare än t.ex. en VolvoV70. M3 e46 är ju ingen dussinbil även fast det finns många i Sverige. Med rådande ekonomiska situation i Sverige tror jag inte det är så att varje familj har en =)

/Wille
*WORD*

Drive it like you hate it...
dansguru:

På vilka ställen i stan ser du 15-20st m3e46?

kan ioch för sig tänka mig eftersom bilen är så snygg så ser man kanske dubbelt men återigen 15-20 låter väldigt mycket.Jag känner till 10-12st m3 stan men att se dessa under en dag+8st till näää.
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
S 328 R : Guinness

Mercedes gör mycket snygga vagnar, men som sagt lite Gubbvarning dock. Verkar onekligen prisvärd iaf.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Rullar verkligen så många m3or i Sverige att man kan se 20st M3or på en dag? Vilken kassa-ko M3an är för BMW, behöver nog aldrig oroa oss för en fortsättning isf...
acey:

Se mitt mejl ovanför!

Fick du bil mejlet från mig?
ahlstedt: Tack... nu vet jag.

Man ser fler och fler E46 M3.... men det haglar ju inte med dom här i göteborg i alla fall.

bli inte sura nu. jag ska in till stan imorn och promenera, för att jag är ledig. jag kan ta med kamera och fota alla m3or. åker man runt där med bil i en timme så ser man 4-5st. bara i tyresö (en liten skithåla) kan man om man har tur se en gubbe åka runt i en m3, sen så har jag sett Agda 67 åka runt i en cab!! plus en mörkblå med 19".

dansguru
Ja... det skulle vara kul att se hur många du kan fota på en dag...

ingen är sur bara väldigt nyfiken hur man kan se/plåta så många m3 på stan på under en dag.

Och som du märker så är flera intresserad av resultatet.

Agdas blåa känner jag till om det är en blå med 18?
Visa användare
3.753
Sani
Jag kan tycka att detta är målande för hur opinionsbildningen av bilar går till. Låt mig förklara vad jag menar:
Modellen jag kör brukas i relativt stor utsträckning av, låt oss kalla det, mera kriminellt belastade samhällsmedborgare - följdaktligen får den ett dåligt rykte med vissa epitet behäftade vid sig.(Kämpar med att försöka hålla mig diplomatisk...)
Samma förändring verkar ske med E46ans M3 nu; fast de "nya" kunderna är välbärgade kvinnor i medelåldern - utan att hänfalla åt köndiskriminering vågar jag påstå att detta inte var lika vanlig 1994-5?
Summa summarum känner iaf jag inte längre lika stor ägandestolthet (ute i trafiken) som jag gjorde sju år sedan med min, modest utsmyckade, E36 325 cab -93:a!

Återstår frågan: Känner Ni E46M3-ägare ngt liknande, eller är Ni mera hårdhudade?
OBS! "Behind closed doors" anser jag fortfarande dessa två bilar nämnda vara ett par av världens finaste!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.