|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Det är konstigt det här med bilar..... Eftersom jag byter ofta så märker man hur folk reagerar. När jag har åkt Range Rover och Maserati så tycker de flesta att det var helt ok, men när man har åkt m3, m-b 560 sec on nu min m5 så är det bara sura miner, tur att man har garage........ Att folk överhuvudtaget orkar bry sig om att andra har bättre bil än man själv har.... | |
|
-"...medvetet repa en minst 5 år gammal E34:a innan han hoppade in i sin sprillans blänkande volvo och försökte åka därifrån...." hahaha..bra där Dodger! Skönt att höra att bmw-människor ställer upp för varandra! |
|
diamantsvart_bmw |
vad är det för bröder och släkt ni har??????? man ska väl vara glad om enns nära och kära kan unna sig en fin bil det behöver inte va bmw, en gammal polare till mej springer nu och snackar skit till folk om mej och min bror att vi är bortskämda???? vad bortskämda frågade jag jo du åker bmw och din bror har fått en merca, jojo min bil har jag köpt själv och min bror fick farsans gammla merca 200 -88 när han byte den är värd på sin höjd 10 000, jag kan inte fatta hur fan man kan göra så enna dagen min bästa kompis och nästa så gör han så här, saken blev ju inte bättre när jag blev han chef ett tag, det är ju inte mitt fel att han aldrig fått något av sina föräldrar och att jag har bättre inkoms, man blir så matt när folk är avundsjuka Nya bilder Länk |
diamantsvart_bmw |
Micke H jag lider med dej, men jag hoppas du sagt upp bekantskapen med din bror det skulle jag ha gjort Nya bilder Länk |
|
Grannar!!! Har en 525 -89 och en 323 -84 men dom tror dessa kostar mer än en deras v70 -99 i både delar och inköp bara för att det är Bmw...! |
|
Mowgli |
Jo, nåt märkligt är det. Folk i avsevärt dyrare bilar kan bli enormt frustrerade när de ser en BMW. Innan jag hade turen att kunna ordna garage kunde jag ofta finna en använd snus slängd på bilen...? Likaså blev folk som galna i trafiken när de såg mitt M5 emblem på bilen. (numera borttaget då jag anser att det bara hör hemma på just M5) Tråkigt med konstiga reaktioner från omgivningen men bilarna desto bättre så det är det värt! |
Makke |
Lider med dig Andreas! Jag har också drabbats av den svenska avundsjukan,i vintras köpte jag min pärla,hade den i ca:1v,sen var det någon djävel som antagligen tyckte den var snyggare utan lister.Någon hade ryckt loss ALLA lister på bilen ink. de cromade listerna vid bakrutorna! För två dagarsedan fick jag tag på de sista listerna.Först nu,6månader efter att jag köpt bilen kan man köra utan att behöva skämmas eller behöva förklara varför man inte har några listerMin arbetskamrat har en 540 touring,han blev av med hela sin front!Desutom när den stod utanför jobbet! Tror folk att bara för att man kör BMW så har man "fett" med pengar!? Jag har F-N jobbat som en gris för mina pengar.Men det kanske är lättare att sno ihopa grejor....Hmmm jag vill ju ha en vinge,kjolpaket,feta fälgar mm mm.Mvh Makke Makke30 Williams rules!! |
dunstan |
Låt grannarna bränna sina pengar på Volvo och Saab. Om de nu tror att det är billigare att äga så låt dem tro det... Vi vet ju hur det ligger till... ;-) Man är ju lite lost om man köper en dyr Volvo sedan. Ser fördjävliga ut och dyra. Japanska bilar fattar jag varför man köper. Billiga och oftast kvalitet. Inget jag kan säga när det gäller Volvo. (Ni skall veta hur mycket de mörkar sina fel på bilarna... Känner en som jobbar med bilfel på Volvo...) Personligen tycke jag det är skönt att grannarna kör skitbilar. Då slipper man känna sig som alla andra. (har dock två grannar med bra smak. Den ena kör X5 och den andra E65) Om Ni ser någon repa en bil... Se till att ha ett baseball trä eller liknande i närheten... Skulle ge en hel del för att komma på en bilrepare. Borde ju vara lagligt att puckla på en sådan idot kan man tycka!!! |
Marcel |
Jag har alltid vilda diskussioner på mitt jobb angående BMW. Enligt mina arbetskamerater så åker de hellre moppe än BMW. *suck* Avundsjukan har inga gränser ibland:( |
dunstan |
Marcel: Låt dem köra Moppe!!! Vi med vett kör BMW! Intressant med dubbelmoralen som finns. I undersökningar suktar Svenskarna mest av allt efter en BMW. När de sedan bor granne med npgon som har en så kör de hellre moppe! *asgarv* Jag snackar inte skit om Porsche bara för att jag inte har en... Och jag erkänner att Porsche för det mesta bygger bättre bilar än BMW. Om grannen skulle skaffa en skulle jag bli glad då jag älskar bilintresserade grannar! |
|
mm.. (som vanligt .. tack för ett bra och kul forum...) 1. Alla Porsche modeller har ej bättre kvalitet än BMW (gäller framförallt "instegs modellerna"..) 2. Har haft Mercedes & BMW lika länge och MÅSTE påstå att folk tittar verkligen SNETT på stjärnan på huven jämfört BMW (framförallt S-Klass) .. 3. BMW har verkligen blivit BÄTTRE i kvalitet jämfört mot Mercedes som bara blivit sämre & sämre ... 4. Får för det mesta bara positiva blickar kommentarer gällande BMW´n .. 5. Mercedes gör inga riktiga kvalitets bilar längre efter W140 karossen (där BMW låg ganska långt efter ..) (ursäkta att jag hädar detta forum med ordet Mercedes men skall man ha en måttstock så ska man ..) (Det mesta har blivit "tuttifrutti" sen Mercedes gick ihop med Chrysler..) 6. E60 - Se bilen i verkligheten innan ni uttalar er .. Designen ser bara bättre o bättre ut och kommer förmodligen att vinna i längden .. (är ett E39 freak men börjar vackla..) Det man kan klaga på är kvalitet känslan i reglagen .. speciellt friskluft ... ( eller hur ASKEN, om du inte håller med ÄR DU KÖPT av BMW likaväl som Collin är KÖPT AV VOLVO) Kommer dock att byta in E39 mot en E60 inom ett par år då den nya 5-serien slår Mercedes i både bagageutrymme och komfort .. samt har sin ursprungliga körglädje intakt .. 7. E65 ser INTE bra ut .. och frågan är hur intelligent det är av BMW och numera ha en chefs designer som är från US .. End Of The Lesson .. Oj vad jag "spårade ur" vad handlade tråden om igentligen ..?? (det är lätt att spåra ur en Fredag kväll som denna ...) |
|
|
Inatt var det någon som bucklade min högra bakdörr på BMW:n. Den stod bredvid min andra bil så jag vet att det inte är är en olyckshändelse. Blir så sur. Finns ingen anledning att vara avundsjuk på en gammal 518. Folk verkar tro att man är gjord av pengar oavsett vilken BMW man kör. Blir ju inte bättre när folk får reda på att man studerar, "hur har du råd ?" är vanligaste frågan. Köpte en gammal Golf cabbe nyligen, törs knappt berätta det för någon. Man vet ju vilka reaktionerna blir. 1 av 10 har blivit glad när man sagt det. Delad glädje är verkligen inte dubbel glädje i Sverige :-( |
|
|
Min tokgranne är psykolog! Samma dag som min 523i touring parkerade på gården kom han springande och påpekade att han skulle oxå ska byta bil till en ny s80!!!! Skulle jag bry mig om han parkerade en ny Volvo BM med baklastare på sin tomt? Inte nå! Kanske han kan skotta snö åt mig:) Svenskarnas största exportvara är som sagt avundsjukan! |
|
Heuer |
Du måste ha garage. Jag betalar 7 500 kr/år. Boendeparkering kostar minst 4 000 kr/år. Tillkommer ungefär 2 x 500 kr i parkeringsböter/år. Alltså kostar garaget omkring 2 500 kr/år extra. Det är väl använda pengar. |
|
När jag och en kollega som också har BMW står utanför jobbet haglar ofta omdömena som "Jaså, Kebabföreningen har årsmöte" "Pizzeriagänget" o liknande. Min närmaste polare på jobbet köpte en Merca C 320 kombi. Inte en negativ kommentar. Inget om maffian. Bara beundran. Är Stjärnan mer respekterad? nrw |
|
widing |
Ja fy fan vad svensken är full av avund, när jag köpte min bil en bmw 525i-94 för någon månad sedan så blev ju mina grannar, ja vad ska man säga, deras ögon "pluppade" ut, första natten när jag vaknade hade någon repat lacken och någon hade även srayat JÄVLA SNOBB på alla dörrar, efter det står min BMW i garaget, 525 |
dunstan |
widing: Skaffa jaktlicens och börja jakten! ;-) Jo vi Svenskar är väldigt "blåögda". Dubbelmoralen är vårt motto. Och ibland är vi så korkade att vi gärna spenderar pengar på skit än på kvalitet pgr av fördomar! Jag blir alltid lika förbannad när jag ser någon vandalisera en bil. Spelar ingen roll vilket märke det är. Helt meningslöst och borde straffas hårt tycker jag! Låt bilvandalerna jobba gratis på plåt och lackfirmor! 1 månad per skada!!! |
|
Det är lite småroligt ändå med bmw...nästa alla som jag pratar med mig om min Bmw tror att jag har köpt den för flera 100 tusen och ändå är det bara en -88 =) och sen brukar dom alltid glida in med att det är såååååååå dyra delar till bmw och försöker i "smyg" säga att jag är korkad som kör bmw...efteråt så kan man ju skratta åt dom eftersom man inser hur j*vla värdelösa och avundsjuka dom är - haha :) Ride hard die free |
|
widing |
JA, HÅLLER MED!! MIN GRANNE HAR EN MONDEO -99 OCH DET KANSKE INTE ÄR NÅGON BRA BIL MEN DEN ÄR VÄRD MER ÄN EN MIN BMW 525I-94, ÄNDÅ ÄR HAN SÅ JÄVLA AVUND PÅ MIN BIL SÅ NÄSTAN ÖGONEN PLUPPAR UT PÅ HONOM NÄR HAN GÅR FÖRBI!! 525 |
|
Jo jag vet ju att jag ingen anledning har att tvivla på forumets förträffliga deltagare men det ändå svårt för mig att helt tro att det har blivit så illa i Sverige såsom det beskrivs i denna tråd. Men jag får väl försöka. Själv hade jag mest skitbilar på den tiden, även om de ibland var fabriksnya. Kan ju nämna att i England så respekteras ett medvetet bilval verkligen och jag vill påstå att landet är ett veritabelt finsmakarland när det gäller bilar. Det är också väsentligt mer utmanande (läs farligt) att köra engagerat där men just därför också väldigt stimulerande. Visst det finns där en stor marknad för små, usla och därmed förment billiga bilar men entusiast segmentet är stort och livaktigt. Dessutom formligen kryllar det av banor för både tävling och bankörning. Frankrike däremot är helt annorlunda. Bilar är endast transport och en förbrukningsvara och skall vara små och billiga - punkt. Möjligen kan märklig (Fransk) design värdesättas något som i Renaults eller Citroëns senare. Till och med iordninggjorda/stylade bilar är mest larvigt trams här. Tänk er en ”hottad” gammal Renault 19 med falskt extra stuprörsavgasrör, dekaltrim och hemgjord rut-toning, fast litet charmigt i sin valhänthet är det allt :). E34 anses för att vara en riktig lyxbil, gärna i snikversion utan options och med extra liten dieselmotor. Däremot så respekteras individualism så väljer man något udda, dvs. läs stort, så är det inga problem med det. Dörruppslagskador och ibland parkeringstouchar utdelas med jämlik entusiasm till alla bilägare utan diskriminering men i princip utan illvilja eller avundsjuka som drivkraft vad det förefaller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.