|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Imorse när jag kom ut och skulle åka till jobbet så upptäcker jag att någon antingen av ren avundsjuka eller bara på ren jävulskap har repat hela sidan med en nyckel eller liknande. Det värsta var att det räckte ju inte med en lång repa heller utan 4st lyckades denna person åstadkomma, man försöker vårda bilen ömt och vad får man ? Repor längs hela sidan som tack. Jag blir så trött på sådant här. Jag hoppas verkligen detta är någon liten unge som inte förstår bättre som gjort detta på bilen, för skulle det vara av avund så fattar jag verkligen inte hur folk e funtade. Var tvungen att skriva av mig lite och jag hoppas verkligen att ni slipper dessa LIGISTER. Nu får man spara så man har råd med självrisken och den e inte rolig när man e under 25 bor i storstad och inte har garage eller full bonus. Nu förstår jag alla er andra som råkat ut för detta fenomen. Andreas | |
|
Lider med dig :-(. |
|
|
Hade själv en 750il-95:a, en kille försökte sno den, sedan sparkade han på den och till sist kastade sten på den. Nästa gång hade någon slagit knytnäven i bagage luckan, och vid ett 3:e tillfälle lossat 8 av bultarna till oljetråget, som tur var han jag inte skära motorn + att min lillebror var och är fruktansvärt avundsjuk och sade alltid " behöver han köra så stora fina bilar" nämnas kan att lillbrorsan ring både skattmyndigheten och kronofogdemyndigheten och ifrågasatt mina "fina bilar" genom åren, men alla som kör lite "finare" bilar behöver väl inte bara jobba svart eller vara skattesmitare ? Tilläggas ska att jag är ovän med nästan hela min släkt p g a mitt bilägande genom åren,svenska avundsjukan vet inga gränser !! Ha det ...... |
|
|
*Lider med dig Andreas, det är föör jävligt!! :(( * Micke H: Vad är det för sjuk brorsa du har!? (finner inga ord)... Vad kör din brorsa själv?? ///FrIIk/// |
|
|
Den svenska avundsjukan vet inga gränser, det är en folksjukdom. Mycket glad att ha ett garage att ställa bilen i. |
|
|
Har åkt många fina (och mer eller mindre dyra) bilar genom åren, håller helt med er, den svenska avundsjukan är vår största folksjukdom. Usch och fy!!! |
|
chrille70 |
Gräset är alltid grönare hos grannen... :D Mvh Chrille |
|
Hej Friik ! Brorsan kör i farsans Volvo 460, han kan inte ha någon bil p g a att han "kånkade" 1999 (konkurs) och han menade faktiskt att jag skulle betala hans skulder. Jag kan också tala om för dig att han nästan alltid varit avundsjuk på mig och det är även min mor som alltid säger att "får man någon krona över så ska man tänka på honom först ". År 2000 alltså 1 år efter konkursen försökte han sätta dit mig för mordbrand p g a att jag inte kunde betala hans skulder (han eldade upp sin ladugård och försökte tända eld på bostadshuset också) och jag satt 2 timmar i polisförhör, men jag berättade hur allt låg till så dom fick sig en riktig funderare och fallet lades ned i brist på bevis. När jag åker förbi där han bor idag, kan han stå i trädgården och hånflina och skrika"det är bara skattesmitare som kör BMW och Mercedes" Tror jag skulle kunna skriva en roman om detta, men många skulle nog inte kunna förstå hur jobbigt det är med sådan avundsjuka ifrån ens egen familj (jag är idag helt utfryst från familjen) Ha det vi hörs...... |
|
|
Grannen var över igår och påpekade att jag lever i lyx med min kärra. Den måste ha kostad minst 300 000 kr. Påpekade att det var mer i närheten av 550 000 ny. Men jag fick den en aning billigare förra året!! :-) Jag kanske spädde på ilskan men va tusan låt dem ha´t. svensson svensson svensson....... Sparar till en.... Länk |
|
| jo, avundsjukan är verkligen förunderlig...jag såg en gång en medelålders, kostymklädd, portföljbärande "gentleman" medvetet repa en minst 5 år gammal E34:a innan han hoppade in i sin sprillans blänkande volvo och försökte åka därifrån.... | |
|
106´100 DM (DM ~4,75SEK då..) gick hon på när hon var ny och jag betalade knappt en 1/5 av nypriset nu 8år senare. Många fattar inte hur jag har råd med en sådan lyxbil. Priser på 150-200k är ingen ovanlighet att folk tror jag betalat. Slår vad om att en Volvo 855 från samma år med lite motor är värd mer pengar här i "Volvo-land" än min, men det är ingen som är avundsjuk på dig om du har en sådan (möjligen 245/745-ägarna då ;-) * Micke.H: Kan tänka mig att din situation är mycket svår. Låter hemskt. Mvh Patrik - rik, med stor lyxbil för mycket pengar..eller hur var det nu? :) ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
Nu hittar jag verkligen inga ord...... släkten e värst va ;) Men det verkar ju gå bra för dig, så skit i släkten, jobbigt iofs, men om de inte har ngt positivt att tillföra ditt liv så är det ju bara att strunta i dem och låta dem hållas. Mina grannar är definitivt avundsjuka på min bil, köpte den för ca 1,5 mån. Jaha hur mycket kostade den däär då?!, dyyra delar va! Näh inge för mig! Och en annan sak jag märkte för ngn dag sen var att de retar sig ngt fruktansvärt på att jag tvättar och putsar den så ofta. Idiotiska kommentarer, mm... Fick min förra 525:a tillbucklad på uppfarten. ///FrIIk/// |
|
|
Micke.H Det är något allvarligt fel på din bror. Hur kan han göra så. Har du försökt prata allvar med honom eller det är kanske inte lönt? Jag får i alla fall gratulera till din goda smak. Njut av din 740 det är en fantatiskt bil! Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Det är verkligen förjävligt med denna löjliga avundssjuka. Vad folk inte fattar är att man ofta offrar annat för att kunna ha den bil man vill, och att för många av oss är bilen inte bara ett fordon utan att intresse och en livsstil... Tjäder |
|
|
har samma problem med tvättningen, syrliga kommentarer om att man behandlar bilen bra är inte ovanliga.. "du tvättar juh bilen så ofta att man får komplex själv" "haha, snart kommer juh lacken trilla av så mkt som du putsar" "det är juh bara en gammal bmwn, ingen ide at putsa på en sån där.." men jag bara flinar.. för jag vet varför dom bryr sig.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Mina grannar slutade att hälsa på mig den dagen jag köpte BMW:n ?? Jättekonstigt, hade en granne som babblade hur mycket som helst, men nu tittar han inte ens åt mitt håll när jag kommer. Ibland försöker jag att hälsa, men han låtsas att inte höra. hmm Tråkigt... |
|
530IA-93 |
Andreas. Jag lider också med dig. Det är för jävligt!!!! (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
jokko: GAMMAL???? En -95 är ju inte gammal. De är hur fina som helst och får MÅNGA att bli avis slår jag vad om. At det var så illa bland bmw-ägare visste jag inte. Hehe, nu måste jag köpa en B10 biturbo(har jag bestämt mig för) bara för att reta grannarna =D Det blir ingen B12......... //Mavve Chairman av ninjaclubsweden Jag har åkt M3 men kör 518 istället... |
Perry |
Samma här får också höra pikar om mitt biltvättande, bara å flina åt dom. Sen var det någon som roade sig med att rista bilen på samma ställe, båda sidorna ( jävligt irriterande ). omlackering är ju inte det man önskar sig precis! Riktiga män kör diesel!! |
Shady |
jag ser att ni som skriver här har bilar som är runt 10 år gamla...vad har ni för grannar igentligen om dom tycker sig tro att det är lyxbilar? |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Shady: Mina grannar är INTE avis på min BMW =D Inte vad jag vet..... Fast den glänser fetesnyggt då jag brukade tvätta den varje dag efter jobb i tvätthallen för att koppla av hehe. Min B10 måste jag ha garage till.... jobbig väntetid bara =( //Mavve Chairman av ninjaclubsweden Jag har åkt M3 men kör 518 istället... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.