AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
643

m5 e34 strålkastarglas skillnader

hej..
vad är det för skillnad på hella o borsch strålkastarglasen på hel o halv ljusen, passar dom eller???? /// tomas..

zander: vet du det, du vet ju det mesta..
häls.///tomas

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är samma sorts glas, bara olika tillverkare, var nogrann med att du får den typen med öppning nedtill, eftersom du har en 91:a, de sitter från 89 och upp på E30, E34 och E32.
Jag har Bosch på min M5, hade Hella på den förra, såg ingen skillnad på dem. Boschglasen/reflektorer passar i Hella-ram och vice versa... finns även glas från TYC som också är samma..

//HD91

Mvh
Rasmus
Jaha, försent...men artikelnumren är inte samma. Passar dem alltså ändå?

Mvh
Rasmus
hd91.

vad menar du med öppning ner till?
passar glasen om man behåller den ram jag har på halvljusen..

helljusen byter man hela reflektorn men passar den oxå i samma ram från borsch till hella o viseversa/// tomas

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Speedlover: jag tror det ska gå att sätta Hella glas på Bosch reflektor och tvärtom, men det är ju inte samma nummer nej, strålkastarna från Bosch passar i alla fall i hållaren (ram i grov plast) från Hella, enligt verkstaden kombinerar de hursomhelst när de monterar trots att sakerna inte har samma artikelnummer.
I alla fall mellan Hella och Bosch.
Hella verkar vara klart vanligast, eller vad tror ni?

tomas: det är en öppning i halvljusen längst ned, en svart halvcirkel eller vad man nu vill kalla det, en sån ska du ha till din bil. Ramen ska passa, i alla fall om det är Bosch/Hella vi talar om, och det gäller även helljusen.

//HD91

BMW-verkstaden jag använder frågade specifikt vilken sort jag hade när jag skulle ha nya glas. Även hållaren till strålkastarjusteringsmotorn (som var avbruten i fästena. Endast 30.-! BMW har ofta lägre priser än man tror) skiljde mellan Hella och Bosch enligt dem.
De brukar ha väldigt bra koll på allting annat jag beställt därifrån, men jag har inte prövat att sätta Bosch-grejor på Hella och tvärtom, så säker är jag inte. Artikelnumrena skiljer i vart vart mellan dem även när det gäller annat än bara glasen.

Mvh
Rasmus
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det kan ev. vara olika när det är elektrisk justering av halvljusstrålkastarna, det jag testat var vanlig skruvjustering.

//HD91

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.